Do Rzeczy:

Kwiecień 7 2014

„Warszawa, miasto bez marzeń”

15/2014 Wieżę Eiffla zbudowano tak sobie, od niechcenia, aby pokazać, że można. Wystawy światowe, takie jak ta w Paryżu w 1889 r., służyły zachwytowi świata. Wieża Gustave’a Eiffela miała być symbolem nowej epoki. Nie było jeszcze wtedy plastiku w otoczeniu i w myśleniu. Sięgaliśmy gwiazd, mieliśmy marzenia. I Wielkie Projekty. Cofnęliśmy się. Brak dziś polityka, […]

Kwiecień 2 2014

„Twitter nie wygra za was kampanii”

14/2014 Kolejni kandydaci chcą wygrać wybory europejskie, samorządowe, parlamentarne wykorzystując nowe media. Po pierwsze, nie mają zbyt dużo pieniędzy. Wiedzą już, ile kosztują billboardy, reklama telewizyjna, radiowa, prasowa i na portalach internetowych. I wiedzą, ile razy przekaz musi być powtórzony. Odbiorcy uodpornili się na ponad trzy tysiące przekazów atakujących ich zewsząd każdego dnia. Jest ich […]

Marzec 26 2014

„Modlitwy człowieka mobilnego”

13/2014  Katolicy w nowych mediach radzą sobie coraz lepiej. Ich projekty zachwycają. Jezuici i dominikanie rywalizują w coraz lepszym wykorzystywaniu Internetu. Realizowane przez młodych księży projekty z zakresu nowych mediów są świetnie przemyślane, estetyczne i mądre. Aplikacja „Modliwa w drodze” przygotowana przez jezuitów zachwyca prostotą, estetyką wykonania, świetnym konceptem: połączeniem muzyki sakralnej z krótkimi tekstami z Ewangelii i […]

Marzec 15 2014

„Ćwierć wieku Internetu”

12/2014 To wszystko miało być inaczej. Sieć miała łączyć pasjonatów, opowiadaczy dobrych historii, autorów genialnych zdjęć, mamy poszukujące remedium na alergie ich pociech, miłośników Hobbita, poszukiwaczy części starych motocykli, naukowców prowadzących badania biotechnologii na pięciu kontynentach, a po godzinach oceniających koleżanki z uniwersyteckich campusów. U swoich początków sieć była zdecentralizowana. Google wybił konkurentów stając się […]

Marzec 11 2014

„Francja czeka na magika”

11/2014 Francją wstrząsnął nowy sondaż. Dominique Strauss-Kahn  jest najbardziej oczekiwanym następcą prezydenta Francois Hollande’a. Wskazało na niego 56 proc. respondentów, podczas gdy na Alaina Juppe’a 53 proc., Nicolasa Sarkozy’ego – 49 proc. i szefa MSW Manuela Vallsa – 48 proc. Wcześniej redakcja „Le Parisien” wychodziła z założenia, że seria katastrof wizerunkowych, oskarżeń o gwałt pokojówki […]

Marzec 5 2014

„Walka o dominującą narrację”

10/2014 Nigdy jeszcze tak silnie w nowych mediach, szczególnie na Twitterze, nie toczyła się walka o postrzeganie wydarzeń. O Ukrainę, o to jak będzie odbierana w Europie. Opcja pierwsza to historia w makijażu i profesjonalnym oświetleniu. Młoda Ukrainka przekonuje na YouTube, że Ukraina chce do Europy. Pięć czy sześć milionów odsłon. Druga historia to historia […]

Luty 28 2014

„Europa niesuwerenna”

9/2014 Najpierw Europa straciła Wielkie Idee. Zastanawiałem się z jednym z polityków francuskich cóż to wartościowego, ważnego zbudowano ostatnio w tym kraju, już po sieci pociągów TGV i lotnisku Charles’a de Gaulle’a. Po długiej dyskusji doszliśmy do wniosku, że może to być jedynie koncept velibów. Bezpłatnych rowerów w centrach miast. I to wszystko. Później Europa […]

Luty 18 2014

„Demokracja koncesjonowana 2.0″

8/2014 Nie cieszcie się ze streamingu rewolucji, jeśli wystarczy jeden ruch przełącznika, a zapadnie ciemność. Wszystko można odłączyć. Choć nie od razu. Stacje BTS (transmitujące sygnał telefonii komórkowej) przekazują które telefony, czyje, kiedy – logują się w którym z newralgicznych miejsc protestu. To wartościowe dane. W Mińsku na ich podstawie administracja Łukaszenki dokonywała masowych zatrzymań. […]

Luty 12 2014

„Monet a monetyzacja”

7/2014 Prostą zasadę nowych mediów sformułowałem po kilku godzinach przyglądania się kolejnym najlepszym polskim start’upom: jeśli twórcy projektów silą się na mówienie językiem bankowców, bankierów, jeśli najważniejsze dla nich jest, aby projekt był „już za chwilę rentowny”, gwarantował szybkie osiągnięcie „break-even point” spełniając oczekiwania inwestorów – nie ma sensu tracić czasu na nich i ich […]

Luty 5 2014

„Indywidualny Identyfikator Kontroli”

6/2014 Google ogłosił, że nie trzeba będzie wpisywać adresu e-mail osoby, do której chcemy napisać; wystarczy imię i nazwisko, a system sam ją znajdzie. I się nie pomyli, nawet jeśli kilka osób nosi to samo imię i nazwisko. Sprawnie dopasuje do naszej grupy społecznej, lokalizacji, odwiedzanych miejsc (w których korzystamy ze smartfona), zainteresowań (stron internetowych […]