Do Rzeczy:

Styczeń 27 2014

„Najpiękniejsze słowa PR”

5/2014 „Proszę”. „Dziękuję”. „Przepraszam”. Krótkie słowa, a pokazują klasę ludzi, którzy wypowiadając je rozumieją, że w komunikacji masowej po drugiej stronie zawsze jest człowiek. PROSZĘ Najtrudniejsze słowo dla wielu polityków. Nie, nie będą nikogo prosili. Przecież to oni mają program dla miasta, regionu, kraju. To oni mają najlepszy zespół fachowców i najlepsze reklamówki wyborcze. To oni […]

Styczeń 23 2014

„Optymistycznie z rozpustnego Paryża”

4/2014 To paradne, że zdjęcia, które wstrząsają podstawami Republiki wykonuje wówczas i teraz ten sam fotograf, Sébastien Valiela. W świecie dziesięciu milionów fotografów-paparazzich (tyle jest we Francji smartfonów umożliwiających natychmiastowe opublikowanie wykonanych zdjęć) wydawałoby się, że nie będzie już zapotrzebowania na jego prace, że wystarczy odwrócić się, a tu prezydent na motorze, w towarzystwie blondynki, […]

Styczeń 16 2014

„Rok 2024. Kampania”

Na największego futurologa świata nowych mediów wyrastać zaczyna George Orwell, autor „Roku 1984”. Kampania roku 2024, a może wcześniej: nie będzie billboardów ani chodzenia po domach. To się w ogóle już nie będzie opłacać. Nie będzie debat telewizyjnych. Także dlatego, że nie będzie już telewizji takiej, jaką dziś znamy. Nie będzie spotkań z wyborcami. Manifestacje […]

Styczeń 10 2014

„13 inspiracji na nowy rok”

2/2012 Dlaczego Segway nie okazał się przebojem rynku, mimo że miał zrewolucjonizować przemieszczanie się ludzi po miastach? Ile widzisz zastosowań dla ołówka? (pytanie do pobudzania inwencji w grupach; ostatnio podczas warsztatów kreatywnych członkowie zarządu  doszli do ponad 200 zastosowań) Jeśli jutro skończy się branża, w której pracujesz i w której już panuje zacięta walka, o […]

Grudzień 31 2013

„Prestidigitatorzy na uniwersytecie”

1/2014 Gwiazdka i połykacze ognia wystąpili z wykładami na wydziale dziennikarstwa szlachetnej Alma Mater. Tłok, tłum i zachwycona profesura, że wreszcie ich uniwersytet żyje. Wreszcie studenci są na wykładach. „Najważniejsza jest d… Na niej zbudowane jest wszystko. Można powiedzieć, że d… rządzi światem” – nawiązywała do dzieł szlachetnych mistrzów, niosąc kaganek oświaty, gwiazdka. I radziła: […]

Grudzień 18 2013

„Ludzie bez tajemnic”

 47/2013 Największe spotkanie świata nowych idei #LeWeb2013Paris i okulary Google Glass - mówią o nas wszystko. – Porozmawiajmy… Identyfikacja twarzy i przesuwający się strumień informacji na małym lustrze weneckim w oprawie okularów zasysającej informacji z sieci: imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiamy, jej preferencje seksualne i żywieniowe, kluby sportowe, którym kibicuje, zdolność kredytowa, głosowanie na partie, specjalności lekarzy, […]

Grudzień 9 2013

„Wolna Amerykanka”

46/2013 Amerykański sposób prowadzenia kampanii infekuje Europę, dociera do Polski. Za unijne pieniądze marszałek województwa dolnośląskiego tuż przed rozpoczynającą się kampanią wyborczą postanowił pokazać się wyborcom. W kolejnych odsłonach kampanii finansowanych przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego marszałek Rafał Jurkowlaniec jest coraz większy. Najpierw stanowił 25 proc. powierzchni plakatu, w najnowszym wydaniu jego twarz przekracza już 40 proc. wielkości billboardu. […]

Grudzień 2 2013

„Nie muszę biec”

45/2013 Jedna z najważniejszych osób w polskiej przestrzeni publicznej, lider opinii – niekwestionowany. I jego opowieść Lubię podglądać ludzi. Lubię, chcę i powinienem wiedzieć o nich jak najwięcej. Najczęściej nie jest to trudne. Mówią o sobie wszystko. Mówią o nich ich dzieci. Mówią o nich współpracownicy. I mówią ich wpisy o tym, co lubią: koncerty, […]

Listopad 25 2013

„Gdy redakcje stają się agencjami PR”

44/2013  Zgon dziennikarstwa następuje na jego własne życzenie. Dawniej dziennikarze tworzyli analizy, teksty – i byli w tym niezależni. Nie można było kupić ich oceny czy rekomendacji. Siła i potęga dziennikarstwa, siła i potęga mediów, siła słowa, brały się z niezależności profesji. To właśnie tę niezależność wynagradzano i doceniano. To za nią - za informację godną ZAUFANIA – chciał płacić czytelnik. To […]

Listopad 19 2013

Lęki społeczeństwa hierarchicznego

43/2013 Internet bez identyfikacji użytkowników psuje interes koncernom, utrudnia życie służbom, niszczy spokój tradycyjnych mediów. Media, służby i koncerny nowych mediów zgrupowały siły na rzecz wprowadzenia zakazu anonimowego wchodzenia do sieci. Najlepiej byłoby, abyśmy nie mogli niczego w sieci wpisać, niczego kupić, abyśmy nawet nie mogli sprawdzić rozkładu pociągów bez zalogowania się naszym indywidualnym identyfikatorem sieciowym. O co idzie […]