Do Rzeczy:

Luty 28 2014

„Europa niesuwerenna”

9/2014 Najpierw Europa straciła Wielkie Idee. Zastanawiałem się z jednym z polityków francuskich cóż to wartościowego, ważnego zbudowano ostatnio w tym kraju, już po sieci pociągów TGV i lotnisku Charles’a de Gaulle’a. Po długiej dyskusji doszliśmy do wniosku, że może to być jedynie koncept velibów. Bezpłatnych rowerów w centrach miast. I to wszystko. Później Europa […]

Luty 18 2014

„Demokracja koncesjonowana 2.0″

8/2014 Nie cieszcie się ze streamingu rewolucji, jeśli wystarczy jeden ruch przełącznika, a zapadnie ciemność. Wszystko można odłączyć. Choć nie od razu. Stacje BTS (transmitujące sygnał telefonii komórkowej) przekazują które telefony, czyje, kiedy – logują się w którym z newralgicznych miejsc protestu. To wartościowe dane. W Mińsku na ich podstawie administracja Łukaszenki dokonywała masowych zatrzymań. […]

Luty 12 2014

„Monet a monetyzacja”

7/2014 Prostą zasadę nowych mediów sformułowałem po kilku godzinach przyglądania się kolejnym najlepszym polskim start’upom: jeśli twórcy projektów silą się na mówienie językiem bankowców, bankierów, jeśli najważniejsze dla nich jest, aby projekt był „już za chwilę rentowny”, gwarantował szybkie osiągnięcie „break-even point” spełniając oczekiwania inwestorów – nie ma sensu tracić czasu na nich i ich […]

Luty 5 2014

„Indywidualny Identyfikator Kontroli”

6/2014 Google ogłosił, że nie trzeba będzie wpisywać adresu e-mail osoby, do której chcemy napisać; wystarczy imię i nazwisko, a system sam ją znajdzie. I się nie pomyli, nawet jeśli kilka osób nosi to samo imię i nazwisko. Sprawnie dopasuje do naszej grupy społecznej, lokalizacji, odwiedzanych miejsc (w których korzystamy ze smartfona), zainteresowań (stron internetowych […]

Styczeń 27 2014

„Najpiękniejsze słowa PR”

5/2014 „Proszę”. „Dziękuję”. „Przepraszam”. Krótkie słowa, a pokazują klasę ludzi, którzy wypowiadając je rozumieją, że w komunikacji masowej po drugiej stronie zawsze jest człowiek. PROSZĘ Najtrudniejsze słowo dla wielu polityków. Nie, nie będą nikogo prosili. Przecież to oni mają program dla miasta, regionu, kraju. To oni mają najlepszy zespół fachowców i najlepsze reklamówki wyborcze. To oni […]

Styczeń 23 2014

„Optymistycznie z rozpustnego Paryża”

4/2014 To paradne, że zdjęcia, które wstrząsają podstawami Republiki wykonuje wówczas i teraz ten sam fotograf, Sébastien Valiela. W świecie dziesięciu milionów fotografów-paparazzich (tyle jest we Francji smartfonów umożliwiających natychmiastowe opublikowanie wykonanych zdjęć) wydawałoby się, że nie będzie już zapotrzebowania na jego prace, że wystarczy odwrócić się, a tu prezydent na motorze, w towarzystwie blondynki, […]

Styczeń 16 2014

„Rok 2024. Kampania”

Na największego futurologa świata nowych mediów wyrastać zaczyna George Orwell, autor „Roku 1984”. Kampania roku 2024, a może wcześniej: nie będzie billboardów ani chodzenia po domach. To się w ogóle już nie będzie opłacać. Nie będzie debat telewizyjnych. Także dlatego, że nie będzie już telewizji takiej, jaką dziś znamy. Nie będzie spotkań z wyborcami. Manifestacje […]

Styczeń 10 2014

„13 inspiracji na nowy rok”

2/2012 Dlaczego Segway nie okazał się przebojem rynku, mimo że miał zrewolucjonizować przemieszczanie się ludzi po miastach? Ile widzisz zastosowań dla ołówka? (pytanie do pobudzania inwencji w grupach; ostatnio podczas warsztatów kreatywnych członkowie zarządu  doszli do ponad 200 zastosowań) Jeśli jutro skończy się branża, w której pracujesz i w której już panuje zacięta walka, o […]

Grudzień 31 2013

„Prestidigitatorzy na uniwersytecie”

1/2014 Gwiazdka i połykacze ognia wystąpili z wykładami na wydziale dziennikarstwa szlachetnej Alma Mater. Tłok, tłum i zachwycona profesura, że wreszcie ich uniwersytet żyje. Wreszcie studenci są na wykładach. „Najważniejsza jest d… Na niej zbudowane jest wszystko. Można powiedzieć, że d… rządzi światem” – nawiązywała do dzieł szlachetnych mistrzów, niosąc kaganek oświaty, gwiazdka. I radziła: […]

Grudzień 18 2013

„Ludzie bez tajemnic”

 47/2013 Największe spotkanie świata nowych idei #LeWeb2013Paris i okulary Google Glass - mówią o nas wszystko. – Porozmawiajmy… Identyfikacja twarzy i przesuwający się strumień informacji na małym lustrze weneckim w oprawie okularów zasysającej informacji z sieci: imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiamy, jej preferencje seksualne i żywieniowe, kluby sportowe, którym kibicuje, zdolność kredytowa, głosowanie na partie, specjalności lekarzy, […]