Do Rzeczy:

Kwiecień 16 2013

„Jak uratowaliśmy „Parasolki z Cherbourga”

13/2013 Cały świat zna „Parasolki z Cherbourga”. I każdy mógł je uratować. Do zamknięcia projektu odrestaurowania filmu, kolorowania, przygotowania go do projekcji w trakcie Festiwalu w Cannes brakowało 25 tys. euro. Plan został wykonany: wykorzystując potencjał nowych mediów uzyskano 49.029 euro. „Parasolki z Cherbourga” uratowane! Takich projektów jest coraz więcej. Ostatnio  28 tysięcy internautów wsparło […]

Kwiecień 15 2013

„W poszukiwaniu tego, co najważniejsze”, Tygodnik Do Rzeczy

12/2013 Bez wpisów z Twittera nie zrozumiemy za 20 lat dzisiejszych czasów, tak jak bez książek filozofów z XIX wieku trudniej byłoby nam zrozumieć tamtą epokę. Dlatego na pytanie: czy archiwizować, jak zaczęła czynić to British Library ze stronami internetowymi, e-bookami, wpisami na Twitterze, aby zachować „narodową pamięć elektroniczną”, twierdzę: tak, archiwizować. Także w Polsce. […]

Kwiecień 2 2013

„Hipokryci z tabloidów”, Tygodnik Do Rzeczy

10/2013 Chciałbym aby premier, prezydent, ministrowie, zarabiali godnie. Dziś nie zarabiają godnie w stosunku do doświadczeń i wykształcenia niezbędnego na ich stanowiskach. Aby szefowa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie zarabiała jednej dwusetnej tego, co prezes firmy, którą ma nadzorować. Aby mogła znaleźć najlepszych ludzi do wymagającej specjalistycznej wiedzy pracy. Za pieniądze, które urząd proponuje – przy […]

Marzec 25 2013

„Po co nam rzecznik prasowy?”

9/2013 Zanika rola kontrolna mediów, zanikają media opowiadające ciekawe, dobre historie. Zanikają również pośrednicy. Rzecznik prasowy to funkcja z minionej epoki. Jedynie spowalnia obieg informacji.  Stanowi bramkę między szefem, liderem, prezesem a dziennikarzami. Obie strony się denerwują, obie oskarżają się o brak profesjonalizmu, obie próbują się „ogrywać”. Ale to świat, który się kończy. Rolą rzecznika […]

Marzec 19 2013

„Pilnie szukam polskiego Steve’a Jobsa”

8/2013 To niesamowite, jak niszczona jest kreatywność młodych Polaków. Gdy współpracownicy z Londynu i Paryża pytają mnie, dlaczego brakuje polskiego projektu nowych mediów, który mógłbym zarekomendować, opowiadam im o systemie. Systemie, który zabija kreatywność. Nie, nie mówię o szkole, niszczącej indywidualizm. To byłoby zbyt proste. Podobnie jak mówienie o uczelniach wyższych, które na kierunkach związanych […]

Marzec 13 2013

„Czas socjonautów”

7/2013 Wprowadzę nowe pojęcie: socjonauty. Tak nazywać będę tych, którzy nie potrafią już oglądać programu telewizyjnego, aby nie wyrazić o nim swego zdania na smartfonie, tablecie; którzy ciekawą informacją muszą natychmiast podzielić się z innymi, z „sieciowymi przyjaciółmi”; którzy wspólnie socjalizują się w sieci i którzy – klikając – socjalizują sieć. Socjonauci – używający kanałów […]

Marzec 5 2013

„Prawica i celebryci”, Tygodnik Do Rzeczy

6/2013 Zadałem na Twitterze pytanie: @Eryk Mistewicz: Jak myślicie, dlaczego polska prawica nie ma swoich celebrytów? @Dekomunizator: Prawica zasadza się na tradycji, historii, konserwatyzmie. Celebryci  są ulotni, lgną do świateł i nowości. To się wyklucza. @Bukarolbu: Prawicowy elektorat nie potrzebuje ludzi znanych z tego, że są znani. @BieliskiAndrzej: Przypadłość nie tylko polskiej prawicy. Zdecydowana większość […]

Luty 28 2013

„Sklep z cukierkami”, Do Rzeczy

Tygodnik „Do Rzeczy”, 5/2013 W marketingu zawsze najważniejszy jest pomysł,  później wykonawstwo, dopiero gdzieś na końcu produkt – najmniej ważny. Produktów jest bez liku. Prof. Eric Beinhocker z Harvardu szacuje, że dziś można nabyć w Nowym Jorku 10 miliardów (!) różnego rodzaju przedmiotów. I porównuje to do stanu sprzed 500 lat, gdy można było wybierać w ledwie 200 […]

Luty 17 2013

„Pulitzer dla Sikorskiego”, Do Rzeczy

Tygodnik „Do Rzeczy”, 4/2013 Największy sukces nowych mediów w Polsce to dziś gazeta własna @SikorskiRadek - 100.000 czytelników! Nie to jest najważniejsze, że jest ministrem. Przecież tylu ministrów nawet nie zbliżyło się do jego wyniku. Ważniejsze, że kiedyś był dziennikarzem, reporterem, depeszowcem więc potrafi ważyć słowa, nasycić słowami maksymalnie uproszczony, krótki, porywający umysły komunikat. Ale też przygotowanie dziennikarskie nie […]