Polska:

Czerwiec 26 2009

„Trzeba superministra od promocji”, Polska

26 czerwca 2009 r. Z Erykiem Mistewiczem, specjalistą od marketingu politycznego, rozmawia Agaton Koziński Na naszych łamach („Polska”, 24.06.2009) pisaliśmy, że nie radzimy sobie z promocją państwa. Na czym polega problem? Tu nawet nie chodzi o brak pieniędzy, tylko o brak koncepcji i strategii. W kraju działa blisko 30 instytucji, które, według moich szacunków, dysponują sumą […]

Październik 24 2008

„Politycy tańczą na lodzie”, Polska

24 października 2008 r. Spektakl z premierem i prezydentem w rolach głównych skłania do recenzji politycznych sztuczek. O marketingu narracyjnym, grupach sprzecznych interesów i przejmowaniu władzy z Erykiem Mistewiczem rozmawia Konrad Dulkowski. Polakom ostatnio polityka kojarzy się nieodparcie z piaskownicą. Oto mały Donek nie pozwolił Lesiowi bawić się z nim i kolegami, za to Lesiu […]

Październik 13 2008

„Spór o samolot jest jak kastrowanie pedofilów”, Polska

13 października 2008 r. Z Erykiem Mistewiczem, specjalistą ds. kreowania wizerunku, o tym kto ma rację w sporze prezydent-premier, rozmawia Paulina Nowosielska-Kucharska Prezydent kłóci się z premierem o wizytę w Brukseli. Jeden Pan chce pojechać, drugi nie chce ustąpić. Jak to wpływa na wizerunek Polski? Świat nie interesuje się tą sytuacją, podobnie jak nie interesuje się […]

Wrzesień 22 2008

„Nie można ubrać związkowca we frak”, Polska

22 września 2008 r. Z Erykiem Mistewiczem, specjalistą od marketingu politycznego, rozmawia Anna Gronczewska Podoba się Panu, że działacze związkowi z „Solidarności” zapisują się na kursy mające poprawić ich wizerunek? Wcale mnie to nie dziwi. Przecież nawet sportowcy muszą nie tylko osiągać dobre wyniki, ale też dobrze się sprzedać. Profesorowie nie tylko piszą książki, ale dbają, […]

Czerwiec 12 2008

„Szwedzi uczą nas, jak być Polakami”, Polska

12 czerwca 2008 r.   Powinniśmy, tak jak szwedzcy muzycy, opowiadać światu fantastyczne historie o naszych narodowych bohaterach.  Tylu przyjaciół mówiło mi o tym, że wreszcie poprosiłem wyszukiwarkę internetową YouTube o utwór „Sabaton 40″. Co ciekawe, nie znalazłem tej nazwy w oficjalnym obiegu, w stacjach telewizyjnych, na listach przebojów. Tylko internet – jak zwykle – […]

Kwiecień 23 2008

„Premier każdy problem przedstawi jak sukces”, Polska

23 kwietnia 2008 r. Z Erykiem Mistewiczem, specjalistą od wizerunku, rozmawia Marek Pielach. PO i premiera Donalda Tuska po roku popiera ponad połowa Polaków. Skąd tak dobre notowania? Przypomnę, z jakim westernem mieliśmy do czynienia wcześniej, z jaką strzelaniną. I wtedy pojawiła się opowieść PO o spokoju i cudach oparta na prawach dobrego filmu. Sprawdziły się […]