Rzeczpospolita:

Styczeń 26 2011

„Klęska marketingowa rządu Tuska”, Rzeczpospolita

26 stycznia 2011 r. Polska konferencja została źle przygotowana i źle przedstawiona. Zabrakło spójnej linii przekazu, opowieści, którą chcielibyśmy przedstawić światu – ocenia konsultant polityczny Różnica potencjałów Polski i Rosji w marketingu politycznym, w przygotowaniu i wyeksportowaniu w świat przekazu – czy to w czasie konfliktu w Gruzji, czy teraz w czasie wskazywania światu odpowiedzialnych […]

Styczeń 14 2011

„Liczy się szybka reakcja” Rzeczpospolita

14 stycznia 2011   Rozmowa: Eryk Mistewicz, konsultant ds. marketingu politycznego Rz: Izba Gospodarcza Funduszy Inwestycyjnych rozpoczyna wkrótce kampanię społeczną przeciw zmianom w OFE. Czy może to zmienić plany rządu? Eryk Mistewicz: Dziś to już wyrzucone pieniądze. Temat się skończył. Opinia społeczna żyła nim przed dwoma – trzema tygodniami, gdy zmiany w OFE były na agendzie […]

Wrzesień 30 2010

„Kaczyński porzucił XXI wiek”, Rzeczpospolita

30 sierpnia 2010 r.   Polityczny marketing w profesjonalnym, nowoczesnym wydaniu demokratyzuje i otwiera scenę publiczną. Sprawia, że można odnieść sukces bez wchodzenia w system uzależnień od biznesu i mediów – pisze konsultant polityczny Dotychczas zakazywać politycznego PR chciały tylko tabloidy, same lubujące się w programowaniu reakcji opinii publicznej na poszczególnych polityków. Dziś, gdy „wygnać […]

Czerwiec 26 2010

„W telewizyjnych spotkaniach grają nawet mury”, Rzeczpospolita

26 czerwca 2010 r. Z Erykiem Mistewiczem rozmawia Małgorzata Subotić O tym co zadecyduje o wygranej w niedzielnej debacie Kaczyńskiego z Komorowskim opowiada Eryk Mistewicz, konsultant polityczny.  Czym może w tej debacie zaskoczyć Bronisław Komorowski?  Obaj mogą zaskoczyć dokładnie tym samym.  To znaczy?  I jeden, i drugi idą tam po to, by opowiedzieć historię, która […]

Maj 15 2010

„Starcie światów, nie tylko partii”, Rzeczpospolita

15 maja 2010 r. Małgorzata Subotić Kampania będzie ostra. W Polsce doszło do najtwardszego podziału od 1989 r. – mówi konsultant polityczny  Rz: Powiedział pan ostatnio w „Rz”, że komitety honorowe w tej kampanii prezydenckiej nie będą miały żadnego znaczenia. Bo ta kampania będzie zupełnie inna niż te, które były dotąd. Dlaczego?  Eryk Mistewicz: Ta kampania […]

Maj 4 2010

„Głosujemy na lidera” Rzeczpospolita

4 maja 2010 r.   Politycy nijacy, miałcy, koncyliacyjni, bezosobowościowi nie mają w powszechnych wyborach żadnych szans. Nie mają osobowości, nie mają historii – przekonuje konsultant polityczny  Nie ma i nigdy nie było – nigdzie na świecie – kampanii merytorycznych. Nie jest i nigdy nie była kampania czasem, w którym wyborcy oddają swój głos na […]

Marzec 2 2010

„Media tradycyjne czeka tabletoizacja”, Rzeczpospolita

11 lutego 2010 r. Media społecznościowe to już nie moda, to konieczność. Zarówno dla tych, którzy chcą coś usłyszeć, jak i tych, którzy chcą coś powiedzieć  Kolejne słowo określi zmianę w komunikacji masowej: po tabloidyzacji mediów czas na ich tabletoizację. Oto nowe wyzwanie z jednej strony dla wydawców i dziennikarzy, z drugiej dla całego przemysłu […]

Czerwiec 30 2009

„Dorn dobrze poinformowany, a Palikot zabawny”, Rzeczpospolita

25 czerwca 2009 r.   W polskiej politycznej blogosferze dominują politycy opozycji. Wyjątkiem jest poseł Janusz Palikot  Ryszard Czarnecki i Janusz Palikot to zwycięzcy pierwszego rankingu blogów politycznych „Rz” (rozmowy ze zwycięzcami obok). Tuż za ich plecami uplasował się nowy przewodniczący Stronnictwa Demokratycznego Paweł Piskorski. - Cieszę się, że mój blog jest tak wysoko oceniany. Nie […]

Kwiecień 22 2009

„Komiks dla niedoinformowanych”

22 kwietnia 2009 r. Wydawcy programów telewizyjnych wiedzą już, że nigdy nie szkoda anteny dla kogoś takiego jak Nelli Rokita. Jest gwiazdą współczesnej polityki mogącą spokojnie rywalizować z Januszem Palikotem – pisze specjalista ds. marketingu politycznego Jak można doprowadzić do zwiększenia frekwencji, która przecież bardziej niż cokolwiek innego, zdecyduje o wynikach wyborów do Parlamentu Europejskiego? […]

Kwiecień 7 2009

„Skradzione sztandary braci Kaczyńskich”, Rzeczpospolita

07 kwietnia 2009 r.   Donald Tusk w ciągu zaledwie roku przejął pełen zestaw wizerunkowych symboli braci Kaczyńskich. Można powiedzieć: przejął totemy PiS – pisze specjalista od marketingu politycznego  Patriotyzm, solidaryzm, walka z korupcją stanowiły do niedawna zbiór elementów, których – jak się wydawało – nikt poza liderami Prawa i Sprawiedliwości nie miał prawa użyć. […]