Rzeczpospolita:

Styczeń 12 2009

„Tusk gra rolę Indiany Jonesa”, Rzeczpospolita

12 stycznia 2009 r.   Premier jest bohaterem, któremu wiele rzeczy nie wychodzi, ale też przeciw niemu sprzysięgły się straszne moce – specjalista od marketingu politycznego Eryk Mistewicz wyjaśnia, jak PO zdobywa sympatię wyborców  Rz: Czy polskie życie polityczne przypomina western, w którym czarny charakter walczy z dobrym kowbojem? Eryk Mistewicz: Nie, to już nie ten gatunek […]

Listopad 17 2008

„Kaczyńscy lecą w płomień świecy”, Rzeczpospolita

17 listopada 2008 r.   Błąd PiS, który twardo sprzeciwia się zakazowi reklamy politycznej w Polsce, nie tylko dewastuje kiełkującą dopiero demokrację. Ugruntowuje też na dobre prymat pieniądza w polityce – twierdzi specjalista od marketingu politycznego  Miliard dolarów, jaki wydały sztaby McCaina i Obamy w amerykańskiej kampanii prezydenckiej, nie jest trudny do wyobrażenia dla Grzegorza […]

Wrzesień 26 2008

„Siwe głowy walczące w kisielu”, Rzeczpospolita

26 września 2008 r.   Polityk, który nauczy się dobierać tematy w taki sposób jak naczelny tabloidu, o lata świetlne wyprzedzi polityczną konkurencję – pisze specjalista od marketingu politycznego  Uprawianie polityki coraz bardziej przypomina redagowanie tabloidu – zarządzanie emocjami czytelników, rozbudzanie ich ciekawymi historiami i kierowanie w stronę pożądaną, zaplanowaną przez wydawcę. Reguły są jasne: […]

Czerwiec 14 2008

„Prawdziwy Polak Tusk”, Rzeczpospolita

2 czerwca 2008 r.   Jeszcze niedawno PiS najwyżej niosło biało-czerwony sztandar. Ale jeśli ktoś sztandaru nie potrafi upilnować, to mu się go odbiera – pisze specjalista od marketingu politycznego  Nie zdziwi mnie, jeśli za parę miesięcy z badań opinii publicznej wyniknie, że Donald Tusk uznawany jest za większego patriotę od Jarosława czy Lecha Kaczyńskich. […]

Kwiecień 23 2008

„Ściąga od marszałka Komorowskiego”, Rzeczpospolita

23 kwietnia 2008 r.   Przed posiedzeniem Sejmu marszałek zwołuje media i wskazuje „linię dnia”. I dziennikarze, i obywatele są zachwyceni: jest wreszcie przywódca, który zapanował nad sejmową trzódką – pisze specjalista od politycznego marketingu  Kto narzuci polityczną „linię dnia”, ten wyprzedzi innych o parę długości. Kto usadowi się na pozycji lidera, gospodarza, ten do […]

Kwiecień 8 2008

„Tusk jak dobrze skrojona opowieść”, Rzeczpospolita

8 kwietnia 2008 r.   – Dziś, by dotrzeć do ludzi, którzy nie interesują się polityką, nie wystarczą już spin doktorzy. Potrzebni są story spinnersi – którzy opowiadają historie i potrafią wywołać emocje – uważa specjalista od wizerunku Eryk Mistewicz.  Premier Donald Tusk jest, według sondaży, najlepiej ocenianym szefem polskiego rządu po 1989 roku.  Z […]

Marzec 21 2008

„Koniec świata spin doktorów”, Rzeczpospolita

21 marca 2008 r.   Przeciętny Polak nie pojmuje niuansów traktatu ani mechanizmów z Joaniny. Natomiast muzyka z „Polskich dróg” czerpie z arsenału naszych wspólnych skojarzeń. Jest zrozumiała dla każdego – pisze specjalista od politycznego marketingu  Opowieść, którą zaserwował premier Donald Tusk w 3,5-godzinnym exposé, i kilkuminutowe orędzie prezydenta Lecha Kaczyńskiego były w jednym podobne. […]