Uważam Rze:

Marzec 7 2011

„Opowieść ma cenę życia”, Uważam Rze

6/2011   Czy błyskotliwa strategia komunikacyjna za 1,5 mln euro uratuje dyktatora przed utratą władzy i banicją? Po pierwsze, ubiec innych. Przed innymi opowiedzieć swoją historię. Rozpisać wydarzenia tak, aby nikt, kto usłyszy tę opowieść nie miał wątpliwości, kto jest w niej dobry, kto zły. Aby odbiorcy z przekonaniem przekazywali dalej naszą historię. Aby byli […]

Luty 28 2011

„Jak mówić drukowanymi literami?”, Uważam Rze

5/2011   Ten sam problem mają marketingowcy w biznesie i w polityce, i wszyscy którzy chcą powiedzieć tak, aby ich usłyszano. Lotnicza podróż to dla mnie najlepszy czas na zebranie myśli. Jednak stewardessa LOT przerywa podróż komunikatem specjalnym. Uwaga wszystkich pasażerów zostaje złapana w pułapkę. Odkładają gazety, książki, zdejmują słuchawki, uciszają dzieci. Co się stało? […]

Luty 21 2011

„Idee nieważne, ważna władza”, Uważam Rze

4/2011     W postpolityce – wyzbywając się ideologii i idei – każda z partii staje się obrotowa. Każda z każdą mogą stworzyć rząd. „Partia obrotowa” – tak do niedawna brzmiała największa obraza. Dla politycznie poprawnych analityków i komentatorów „obrotowość” partii stanowiła równoważnik jej politycznej rozwiązłości. W polityce XIX w. partie dzieliły się na „porządne” […]

Luty 14 2011

„Sondaże: w to grają już wszyscy”,
Uważam Rze

3/2011   Sondaż to dziś jedno z bardziej efektywnych narzędzi marketingu politycznego. Za śmieszną kwotę, równowartość kilku billboardów, generujemy historię, którą od rana żyją media. Opowieść „65 % Polaków uważa, że premier powinien zdymisjonować ministra obrony”. Albo: „Tylko 4% respondentów chce głosować na Jarosława Kaczyńskiego”. Albo: „Wojciech Olejniczak powalczy w drugiej turze”. Albo: „Partia Janusza […]

Luty 7 2011

„Chirurgia rządzenia: remanent gabinetu”, Uważam Rze

2/2011   Dotychczasowe strategie marketingowe i proste rezerwy nie zapewniają już Platformie Obywatelskiej  powtórzenia wyniku wyborczego, nie mówiąc o jego poprawieniu. Jeśli pojawi się tendencja trwałego odwrócenia się wyborców od Platformy, stanie się ona już  tendencją nieodwracalną. Partię rządzącą dotknął syndrom wypalenia. Straszenie Kaczyńskim i Macierewiczem – jako podstawowy przekaz mobilizujący duże grupy poparcia dla […]

Styczeń 31 2011

„Odlećcie. Szach mat”, Uważam Rze

1/2011 Dlaczego konferencja generał Tatiany Anodiny była tak głośna, skuteczna i bolesna dla Polaków? Bo opierała się na opowieści. Story-spinners to profesjonalista nowoczesnego komunikowania. Buduje profesjonalne narracje. Zastąpił propagandzistę i spin-doktora dystrybuującego medialne „wrzutki”.  Story-spinners rozumie,  jak w ostatnich latach zmieniła się komunikacja, jak zmieniła się polityka, jak wreszcie zmieniły się media.Rozumie, że odbiorcy nie […]