Uważam Rze:

luty 26 2012

„Reforma emerytalna: dobrze opowiedzieć lub przegrać”, Uważam Rze

9/2012 Niewolnicy Power Pointa nikogo do niczego nie przekonają. Nie potrafią rozmawiać. Nie wygrają wojny w Afganistanie, nie wygrają boju o reformę emerytalną. Niewolników Power Pointa rozpoznaję łatwo: zafascynowani są kaskadą liczb (właściwie: dowolnych liczb), które za naciśnięciem jednego przycisku wprowadzają do ciągu kolorowych slajdów. Niewolnicy Power Pointa nie potrafią rozmawiać. Nie nawiązują relacji. Już […]

luty 19 2012

„Perfekcyjna opowieść z Madzią w dalekim tle”, Uważam Rze

8/2012 Personal Branding, budowanie marki osobowej, to dziś najlepsze ubezpieczenie od bezrobocia i pomysł na odniesienie sukcesu Gdyby Krzysztof Rutkowski kupował czas w stacjach telewizyjnych i miejsce w gazetach czy w serwisach internetowych na swój dwutygodniowy show – musiałby zapłacić  60–80 mln zł. Na tyle, korzystając z narzędzi używanych przez kolegów z paryskiej agencji Image […]

luty 12 2012

„Trwa kolejna wojna światów”, Uważam Rze

7/2012   Tradycyjne media, przedstawiające się jako obrońcy wolności, w rzeczywistości tłamszą demokracj Nie wyobrażałem sobie, że w tygodniku pozycjonującym się na nowoczesny znajdę zdanie z XIX w. „Newsweek”, ten amerykański, a i ten zakładany w Polsce niegdyś przez Tomasza Wróblewskiego, miał iść w awangardzie zmian. Owszem, gdy dotyczy to życia innych, ale już nie […]

luty 5 2012

„Milczenie złotem w epoce zgiełku”, Uważam Rze

6/2012 „W zwięzłości krótkich wiadomości, często nie dłuższych niż werset Biblii, można wyrazić głębokie myśli” – Benedykt XVI chwali Twittera w orędziu do ludzi mediów Dla Gerda Leonharda, guru komunikacji, z którym spotkaliśmy się przy ciekawym projekcie komunikacji marketingowej, najlepszym słowem określającym dzisiejsze czasy jest „disruption” – zaburzenie. Zaburzenie komunikacji, zaburzenie przepływu informacji, zaburzenie rynku. […]

styczeń 30 2012

„Szatański Internet kontra poprzedni świat”, Uważam Rze

5/2012 Wydawcy co roku przyznawali nagrody urzędującemu premierowi. Honorowali tytułem „minister” kolejnych szefów KRRiT.  I nagle ich świat wali się jak domek z kart Poprzedni świat” miał swoje reguły, zwycięzców i – coraz wyżej ustawiane – bariery dostępu. Drogie maszyny drukarskie, reglamentowany papier, fale radiowe i telewizyjne. Jeszcze niedawno bez kilku milionów złotych trudno wyobrazić […]

styczeń 23 2012

„Lekcja polityki do zaliczenia”, Uważam Rze

4/2012 Kampanie wyborcze inspirują. Zarówno w biznesie, jak i w polityce nie ma dziś na nic czasu. Trzeba rozrysować pole walki, wskazać wroga, zdobyć poparcie W wieku XXI wygrywamy już inaczej niż w XX. Natłok zdarzeń, faktów, wiadomości utrudnia nam dostęp do ludzkich głów. Możemy wygrać tylko wówczas, gdy opanujemy całą bez mała sferę świadomości […]

styczeń 16 2012

„Wyprawa na ósmy kontynent”, Uważam Rze

3/2012 Pierwszego dnia opowieści Ryszarda Kalisza będą zatrzymywały uwagę trójki ludzi, po miesiącu trzech tysięcy, po roku być może nawet pół miliona Magiczna godzina 19.30 zastąpiona zostanie magiczną godziną 22.22. O tej porze Ryszard Kalisz niezależnie od swego stanu i miejsca, w którym się znajduje, włączy swoją komórkę (wyposażoną, jak większość sprzedawanych dziś telefonów, w […]

styczeń 9 2012

„Polska.pl jako symbol słabego państwa” , Uważam Rze

2/2012 Kraj pada łupem grup lobbingowych, koncernów farmaceutycznych, PZPN-ów i NASK-ów. Ale tylko wówczas, gdy rezygnuje ze swoich podstawowych zadań. Państwo uznało, że jego obywatele powinni żyć dłużej i szczęśliwiej. Powinni mieć zdrowsze serce, nerki, wątrobę, piękniejsze zęby, a ich dzieci nie mogą być narażone na próchnicę. Powinny lepiej się uczyć i być spokojniejsze. Jeśli […]

styczeń 2 2012

„Redakcje są tam, gdzie jesteśmy my”, Uważam Rze

1/2012 Mordowanie dziennikarstwa przez układanie się z władzą plus rewolucja technologiczna. W takich warunkach zaczyna kiełkować nowy trend: iPhoneJournalism IPhoneJournalism. Szukam lepszego słowa, ale nie go znajduję. To – najkrócej – niewielkich rozmiarów materiały dziennikarskie: zapisy wideo, zdjęcia, kilkuzdaniowe wpisy powstające na smartfonach (nowoczesnych telefonach stanowiących już dziś 70 proc. aparatów telefonicznych kupowanych w Polsce). […]

grudzień 28 2011

„To, co było wczoraj, już się nie liczy” , Uważam Rze

47/2011 Oto najważniejsze dziś trendy w komunikacji, marketingu, public relations, mediach i technologiach formatowania umysłów odbiorców 1. POTĘGA CZASU TERAŹNIEJSZEGO. Redakcje upadają, bo przyzwyczajone są do przygotowywania informacji w cyklach dziennych czy tygodniowych. Media czasu rzeczywistego – choćby aplikacje na smartfony już dziś stanowiące gros telefonów sprzedawanych w Polsce – to siła, z którą nie […]