Social Media Fatigue
Trend: Zmęczenie Facebookiem
„Facebook zaczął przypominać duży hipermarket w godzinach szczytu, w którym jest co prawda wszystko i jest dużo ludzi, ale z którego chce się jak najszybciej wyjść. Nie ma się tam ani wrażenia dobrego traktowania, ani tym bardziej nie ma poczucia, że jest się kimś ważnym dla właścicieli. A serwis społecznościowy oddalający się od społeczności, nie wsłuchujący się w opinie użytkowników, wcześniej czy później skazuje się na porażkę”
Więcej: „Koniec epoki Facebooka”, Forbes
INFOGRAFIKA: zmęczenie mediami społecznościowymi, gdy są przesycone informacjami handlowymi, nasycone biznesem; odwrót zainteresowania od „Wielkich Marek” (marzec-kwiecień 2012; ludzie którzy o tym mówią; ludzie „lubiący” stronę):
Nowe Media, kwartalnik pod red. Eryka Mistewicza, nr 2 Operon, 2012