Trylogia Marco Bagni
Mieszkający w Berlinie artysta Marco Bagni zastanawia się, czy możliwe jest stworzenie infografik wyjaśniających sens życia? Pyta: czego szukamy dziś w świecie sieci, jakich odpowiedzi poszukujemy w zestawach plansz, obrazków, w zapychających sieć nagraniach wideo, prezentacjach, multimediach, grafikach, danych? Uważamy, że kontrolujemy sytuację, a może tworzymy jedynie własny świat, na własny użytek, w sobie definiujemy obraz świata?
Trylogia Marco Bagni „Getting Lost” opowiada o czasie, przestrzeni i życiu nie przekazując jednocześnie – zastrzega artysta – żadnych informacji, żadnych wiadomości.
Czy jednak zasadniczo różni się od infografik, prezentacji, z którymi mamy co chwilę do czynienia na naszych komputerach, pokazów z rzutników podczas biurowych sesji brainstormingu?
Polecam.
1. Marco Bagni: „Time Illusion”
2. Marco Bagni: „Getting Lost”
3. Marco Bagni: „Chasing Space”
O niewolnikach Power Pointa piszemy zaś tu:
Nowe Media, kwartalnik pod red. Eryka Mistewicza, nr 2 Operon, 2012