„un[DIGI]world” – pierwszy film o polskich sieciach społecznościowych

„un[DIGI]world” – pierwszy film dokumentalny o polskich sieciach społecznościowych

un[DIGI]world to pierwszy polski film dokumentalny o mediach społecznościowych. 30 minutowy dokument to opowieść 12 osób z różnych branż, w różnym wieku, aby uzyskać jak najszersze spektrum opinii na temat nowych mediów. Media społecznościowe na stałe wpisały się w nasze życie. Jak ono wpłynęło na nas, na społeczeństwo – opowiedają bohaterowie filmu.

Media społecznościowe to temat nośny. Jednak poza statystykami czy infografikami nie powstał żaden film opisujący szerzej to zjawisko. Stąd pomysł autorów na film, który – jak przekonują – jest medium zdecydowanie bardziej absorbującym widza niż grafika czy tekst.

Pomysł na film dokumentalny o polskich społecznościach sieci pojawił się rok temu. Do wypowiedzi zostały zaproszone osoby zarówno aktywnie korzystające z mediów społecznościowych, jak i te nieobecne w sieci. Dzięki temu zabiegowi opinie w filmie są wyjątkowo ciekawe, niejednorodne. Autorzy przeprowadzili z każdym z bohaterów 1,5-2 godzinną rozmowę, a dynamiczny montaż prezentuje opowieść o świecie mediów społecznościowych w Polsce. W filmie na próżno szukać statystyk – zastrzegają autorzy – gdyż te szybko się dezaktualizują.

Jest to produkcja w 100% niezależna, powstała ze środków własnych. Producentem jest Daniel ‘Corass’ Kanka, koproducentem jest Jan Wilkiewicz. Producentem wykonawczym jest 85’sunrise.

Film będzie pokazywany na festiwalach w Polsce i za granicą oraz na konferencjach mediów społecznościowych. Miejsca premier będą dostępne na fanpage’u: facebook.com/undigiworld

Przedstawiam trailer filmu i serdecznie polecam ten obraz:

W filmie zobaczymy także jedną z Autorek tekstu z drugiego wydania kwartalnika „Nowe Media”.

Nowe Media – kwartalnik pod red. Eryka Mistewicza Wydawnictwo Operon, 2012