„Premier Tusk postąpił jak Sarkozy”, Fakt

28 marca 2011 r.

To był bardzo dobrze zrealizowany show polityczny, jakiego dawno w Polsce nie widziałem. Donald Tusk podjął ofensywę marketingową. W ostatnim czasie widać to bardzo wyraźnie: debata Rostowski-Balcerowicz, wywiady i teksty szefa rządu w mediach, a teraz spotkanie z artystami. To pokazuje, że premier chce przekonać do siebie tych, którzy zaczynają odchodzić od partii rządzącej lub są nieprzekonani.

Sobotnie spotkanie premiera z artystami na antenie telewizji było kluczem do frekwencji wyborczej w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Celebryci przyciągną ludzi młodych. Dał temu dowód Nicolas Sarkozy, który przy okazji wyborów spotykał się z aktorami i sportowcami i także dzięki tym spotkaniom osiągnął naprawdę wysoką frekwencję.

Po spotkaniu artystów z Tuskiem pozostaje pytanie: czy pakt dla kultury stanie się paktem dla reelekcji partii Tuska? Zobaczymy.

 

Eryk Mistewicz, konsultant polityczny