„Platforma Obywatelska wytacza wojnę mediom”, Wirtualne Media

27 maja 2013 r.

Eryk Mistewicz, szef kwartalnika „Nowe Media” przyznaje, że kryzys Platformy Obywatelskiej w mediach jest bardzo mocno zauważalny. Szczególnie w sieci.

– Wektor „obciachowej partii”, jeszcze niedawno immanentnie przyporządkowany partii Jarosława Kaczyńskiego zmienia swój kierunek. Młodzi Demokraci PO, mimo ogromnych zasobów i organizacyjnych i finansowych, przegrywają walkę o rząd dusz w sieci ze środowiskiem umownie nazywanym Hipster Prawica, pasjonatami społeczności operującymi memami, zabawną i kreatywną infografiką, wiralami, a przede wszystkim lepiej rozumiejącymi mechanikę rozchodzenia się informacji, rekomendacji i opinii w sieci – mówi nam Mistewicz.

– W odróżnieniu od Młodych Demokratów, Hipster Prawica jest dziś głodna i wpływu i władzy, bardziej zdeterminowana i kreatywna. W rezultacie, Hanny Gronkiewicz-Waltz w sieci nikt już nie broni, Sławomira Nowaka także. Na kryzys PO w części mediów tradycyjnych nakłada się dziś o wiele poważniejszy, choć trudniejszy do uchwycenia, kryzys Platformy Obywatelskiej w nowych mediach. Przypisanie w sieci „wektora obciachu” partii Donalda Tuska – w dużym stopniu bazującej na młodszym elektoracie – zaczyna być groźne – stwierdza Mistewicz.

Cały materiał

Krzysztof Lisowski