„13 inspiracji na nowy rok”
Tygodnik Do Rzeczy
Tygodnik Do Rzeczy
- Dlaczego Segway nie okazał się przebojem rynku, mimo że miał zrewolucjonizować przemieszczanie się ludzi po miastach?
- Ile widzisz zastosowań dla ołówka? (pytanie do pobudzania inwencji w grupach; ostatnio podczas warsztatów kreatywnych członkowie zarządu doszli do ponad 200 zastosowań)
- Jeśli jutro skończy się branża, w której pracujesz i w której już panuje zacięta walka, o jaki segment powinnieneś rozszerzyć już dziś swoją działalność, aby jutro być tam przed innymi?
- Dlaczego mimo miliardów złotych zapomogi na kreatywność i innowację w Polsce trudno znaleźć dobre uzasadnienie, że pieniądze te są efektywnie wykorzystane?
- W jaki sposób możesz zbudować – bez wydawania ani złotówki – skuteczny kanał komunikacji dla swojej firmy, instytucji czy osoby publicznej, korzystając wyłącznie z operującego w 140 znakach Twittera?
- Wymień produkty, bez których jeszcze niedawno nie byłbyś w stanie się obyć, a które dziś zniknęły, zastąpione przez inne. Z czego Twoim zdaniem wynika przewaga ich następców?
- Dlaczego najwięcej ataków na premiera za to, że zdecydował się nie organizować konferencji prasowej dla podsumowania roku, lecz spotkał się w tym celu w sieci z socjonautami, nadeszło ze strony dziennikarzy, redaktorów, mediów tradycyjnych?
- Jak zwiększyć o kilkaset procent sprzedaż salonu obuwniczego z ekskluzywnymi, drogimi butami? (Może: ustawiając wyszczuplające lustro z królewskim tłem, na którym klientka będzie mogła błyszczeć; wpierw patrzy ona bowiem na siebie, potem dopiero na buty; jeśli się sama sobie spodoba – dokona zakupu?).
- Dlaczego organizacje społeczne, NGO’s, społeczeństwo obywatelskie – tak nośne jeszcze 10. lat temu hasła – dziś, po odcięciu źródeł finansowania i wsparcia dużych grup medialnych, są w zaniku?
- Jakie informacje są rzeczywiście dla Ciebie niezbędne? Kiedy i w jaki sposób podawane? Za jaką informację, opinię chciałbyś płacić? Kto mógłby być Twoim Informacyjnym Siri, przewodnikiem po świecie wiedzy?
- Dlaczego coraz więcej firm i instytucji chce Twój adres e-mail, Twój numer telefonu, Twoją datę urodzenia, Twój kod pocztowy, a za chwilę Twój Indywidualny Identyfikator Korzystania z Internetu (jeśli lobbystom Google i Facebooka uda się wymóc jego wprowadzenie na władzach państw)? Jak myślisz, jaki biznes dzięki wiedzy o Tobie robią już dziś?
- Dlaczego coraz więcej osób likwiduje konta na Facebooku, i dlaczego Facebook robi wszystko, aby proces likwidacji konta trwał jak najdłużej?
- Dlaczego tablety i laptopy, komputery małe lub większe, wprowadzane w kolejnych krajach do szkół, okazują się za każdym razem niewypałem; dlaczego w dobrej, skutecznej edukacji wciąż najważniejsza jest relacja Mistrz-Uczeń?
Eryk Mistewicz
Tekst ukazał się w wyd. 2/2014 tygodnika „Do Rzeczy”.