„Ludzie bez tajemnic”
Tygodnik Do Rzeczy

 47/2013

dorzeczyNajwiększe spotkanie świata nowych idei #LeWeb2013Paris i okulary Google Glass – mówią o nas wszystko.

– Porozmawiajmy… Identyfikacja twarzy i przesuwający się strumień informacji na małym lustrze weneckim w oprawie okularów zasysającej informacji z sieci: imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiamy, jej preferencje seksualne i żywieniowe, kluby sportowe, którym kibicuje, zdolność kredytowa, głosowanie na partie, specjalności lekarzy, których odwiedza. I oczywiście ostatnie wpisy w serwisach społecznościowych.

Wpis na Twitterze: „Nudy. Ludzie uprawiają autopromocję, zamiast dzielić się z innymi swoimi przemyśleniami o świecie nowych mediów za 10 lat. Nudy. Idę pić”.

– Białe czy czerwone? Głupie pytanie. Aplikacja włączona: „Ulubione napoje -> wina -> marki, roczniki -> dostępność produktu -> zamówienie”.

Wpis na Twitterze: „Dziwnych ludzi tu spotykam. Największe spotkanie świata idei przyszłości #LeWeb2013Paris. Sporo nosi okulary Google Glass. Głównie Hindusi i Rosjanie. Mam wrażenie, że wiedzą o mnie wszystko”.

– Czerwone, merlot, niestety 2012. Nie mają tu dobrego wina. Ale z tego, co Pan preferuje, najlepsze.

Wpis na Twitterze: „Ale się znalazł! Nawet niezłe wino. Wie, jakie lubię”.

– Porozmawiajmy. Co u Anny i dzieciaków?

Wpis na Twitterze: „Dziwny facet, absolutnie dziwny. Spotykam tu w Europie dziwnych ludzi. Noszą Google Glass, wchodzą bez pytania w nasze życie. Bez pytania. Ja też szybko przeskanuję gościa”.

– Dobrze. Problemy minęły. A co u Justyny? Znalazłeś pracę po ostatnim kryzysie w Bouyges? Może zrobimy razem biznes?

Wpis na Twitterze: „Czasami ludzie myślą, że wygrywają. Tak nie jest. Niech pójdzie mu w pięty”.

– Biznes z tobą? Z człowiekiem skazanym w 1977 r. za oszustwo? Tak, przedawnienie obowiązuje, ale nie w sieci. Z ludźmi twego pokroju nie powinniśmy nawet rozmawiać.

Wpis na Twitterze: „Co za cham. Niesamowici ludzie w tej Europie. Bezpretensjonalni. Chamscy”.

– Wyrok zatarty. A Ty myślisz, że dla mnie byłoby łatwo robić biznes z człowiekiem, który w ostatnim tygodniu spędził 2 godziny i 56 min w serwisach twardej pornografii?

zdjęcie

Instagram.com/ErykMistewicz

Wpis na Twitterze: „Rozmowa w epoce nowych mediów, rozmowa z okularami Google Glass na nosie, okularami podpowiadającymi nam treści nie ma najmniejszego sensu. Zero tajemnicy, zero prywatności”.

– Wiemy o sobie wszystko. Ty o mnie, ja o Tobie. Trochę jak dwójka rewolwerowców, z informacjami na każdy temat, z każdego etapu życia.

Wpis na Twitterze:  „Zanim rozpoczniemy rozmowę, możemy ją skończyć. Rozmowa, ciekawość drugiego człowieka – nie są już ważne”.

Najważniejsze spotkanie idei przyszłości w Europie, paryskie LeWeb pokazuje kierunki, pomysły rozwoju człowieka epoki nowych mediów. I jawny konflikt ze światem dotychczasowych wartości.

Eryk Mistewicz

Tekst ukazał się w wyd. 47/2013 tygodnika „Do Rzeczy”.

  • To tylko świat!

    Zdaje się, że w nowym świecie bardzo w cenie będą nieszablonowe pytania 🙂