Wirtualne Media:

styczeń 15 2016

Eryk Mistewicz: „Jacek Kurski prezesem TVP”

11 stycznia 2016 r. Jacek Kurski prezesem TVP – to oczywista decyzja, nie tylko mieszcząca się w logice zmiany rządu, ale także dziś najlepsza z możliwych kandydatur na to miejsce. Po pierwsze, Jacek Kurski to „zwierzę medialne” znające media ze wszystkich stron, i od strony zarządzania nimi i wykorzystywania mediów w politycznych rozgrywkach, i w polowaniach z nagonkami, których sam doświadczał. Nie […]

listopad 24 2015

Eryk Mistewicz: „Brak dziś w mediach publicznych oddechu debaty publicznej”

24 listopada 2015 Program Karoliny Lewickiej złamał w mojej ocenie standardy telewizji publicznej. W odróżnieniu od mediów komercyjnych często wykorzystujących polityków do emocjonujących „ustawek”, od mediów publicznych oczekiwałbym bowiem przede wszystkim powagi, obiektywizmu, dania możliwości wypowiedzenia się tym, którzy mają coś do powiedzenia, choć z uwagi na skomplikowaną materię potrzebują na wyrażenie swoich myśli więcej […]

październik 19 2015

„Kampania One Way Ticket”

18 października 2015 r. Im mniej wyrobiony widz (a więc także wyborca) tym łatwiej nim zarządzać. Im gorzej wykształcona populacja tym bardziej prymitywne, niskich lotów chwyty stosowane są w kampanii wyborczej. Pomysły kampanijne, które w innych krajach są zakazane lub nie wchodzą do obiegu, ponieważ istnieje duża obawa, że zadziałają niczym bumerang, a więc będą […]

październik 19 2015

Kampania One Way Ticket

18 października 2015 r. Eryk Mistewicz, ekspert marketingu politycznego, szef kwartalnika „Nowe Media”: Im mniej wyrobiony widz (a więc także wyborca) tym łatwiej nim zarządzać. Im gorzej wykształcona populacja tym bardziej prymitywne, niskich lotów chwyty stosowane są w kampanii wyborczej. Pomysły kampanijne, które w innych krajach są zakazane lub nie wchodzą do obiegu, ponieważ istnieje […]

październik 11 2015

Eryk Mistewicz: „Hejterzy są hodowani przez wydawców portali, przynoszą im ruch i pieniądze”

Hejter stał się najbardziej hołubionym czytelnikiem portali. Teksty już od tytułu mają powodować wściekłość. Wściekłość przekładać ma się na wyżycie się na portalu, popularyzowanie „wściekłych treści”, zaproszenie innych do obrzucenia się inwektywami, generowanie ruchu. Ruch generowany na wściekłości czytelników napędzać ma przychody reklamowe. Zasadne jest pytanie, czy hejterem nie powinniśmy aby uznać w tym modelu […]

sierpień 24 2015

Eryk Mistewicz: Kukiz przypomina małego chłopca, który ogląda główne wydanie programu informacyjnego”

10 lipca 2015 – Paweł Kukiz uderzając tak ostro w media, jak czyni to ostatnio, mówi nam coś ważnego. I znajduje posłuch nie tylko wśród swoich wyborców. Nie mówi jednak nic szczególnie odkrywczego. Przypomina małego chłopca oglądającego główne wydanie programu informacyjnego – ocenia Eryk Mistewicz, szef kwartalnika „Nowe Media”. Kukiz nie mówi nic szczególnie odkrywczego. […]

sierpień 24 2015

Eryk Mistewicz: „Gazeta Wyborcza” przespała epokę nowych mediów”

1 sierpnia 2015 – Dziś na tekst Adama Michnika „Wasz prezydent, nasz premier” machniętoby ręką. Inne projekty prasowe, także w druku, „Gazetę Wyborczą” przegoniły, są świeże, intelektualnie inspirujące, bardziej wpływowe – pisze Eryk Mistewicz, szef kwartalnika „Nowe Media”. Po pierwsze, przegrywają projekty, które się zamykają. I nie jest tu istotne, czy zamykają się w grupie […]

styczeń 14 2015

Eryk Mistewicz: „Prawo do cytatu stało się podstawą modelu biznesowego niektórych portali”

14 stycznia 2015 Poszukiwanie modelu biznesowego nowych mediów nie może być drogą na skróty ani łamaniem podstawowych zasad współżycia społecznego. Nie może prowadzić do akceptacji intelektualnego złodziejstwa – regulamin korzystania z artykułów prasowych, wprowadzony przez część wydawców, ocenia Eryk Mistewicz, szef kwartalnika „Nowe Media” i prezes Instytutu Nowych Mediów. Od dawna czekałem na tę decyzję. […]

listopad 13 2014

Eryk Mistewicz: „Politycy samorządowi w social media są wyborczymi kometami”

13 listopada 2014 r. – Tradycyjne media solidnie tąpnęły. Ludzie są teraz w social mediach, a starający się o ich uwagę politycy nie zawsze za nimi nadążają. A powinni, bo to jedne z ostatnich wyborów, w których Facebook i Twitter nie grają głównej roli – mówi Wirtualnemedia.pl Eryk Mistewicz, redaktor naczelny kwartalnika „Nowe Media”. Wirtualnemedia.pl:  […]

lipiec 14 2014

„Media kształtują świat przyszłości poprzez wskazywanie autorytetów”

14 lipca 2014 r. – W świecie mediów bez zasad, gdy nie stanowią one części „arystokracji rozumu”, będą padały pytania, co dalej z Januszem Korwin-Mikke w mediach. Ważniejszym jest tymczasem pytanie: co dalej z mediami? – zastanawia się Eryk Mistewicz, szef kwartalnika opinii „Nowe Media”. We Francji do mediów zaprasza się właściwie wyłącznie tych ekspertów […]