Forbes:

styczeń 7 2014

„Google Glass jak Segway. Bez szans”

7 stycznia 2014 r. Genialne, okrzyczane wynalazki, które miały ułatwiać życie, nie przyjmują się nie dlatego, że nie są dobre – one są doskonałe! Nie dlatego, że technicy, inżynierowie czegoś nie dopracowali, o czymś zapomnieli – urządzenia te funkcjonują jak należy, spełniają wszystkie swoje zadania! I nawet nie dlatego, że są zbyt drogie albo zbyt […]

grudzień 13 2013

„Europo 2.0, gdzie jesteś? W Polsce?”

grudzień 2013 r. Najważniejszą rywalizację nowych technologii w Europie wygrywa kilkuosobowa, wcześniej nieznana spółka technologiczna z Polski. Jednak za wcześnie na wniosek, że to Polska nadawać zaczyna ton start-upom w Europie LeWeb w Paryżu to najważniejsza dyskusja o nowych technologiach w Europie. Miejsce spotkań najważniejszych aktorów tej sceny. Są wszyscy: Guy Kawasaki i Brian Solis, szefowie […]

grudzień 6 2013

„Ukraina – tu nie będzie rewolucji”

Grudzień 2013 r. Ukraińcy demonstrujący na ulicach miast, nie tylko Kijowa, marketingowo popełniają same błędy. Trzy warunki dobrej, dobrze przeprowadzonej rewolucji to dziś: personalizacja, symbolika i nowe media Ukraińcy marketingowo popełniają błędy, ale jak mają ich nie popełniać, skoro – w odróżnieniu od serii rewolucji ostatnich kilkudziesięciu lat – w tle nie widać Amerykanów. Amerykanów, którzy […]

listopad 8 2013

Czy giełda zabija nowe media?

8 listopada 2013 r. Wejście Twittera na giełdę dla wielu było zdziwieniem: niesłychanie udany debiut, z wyceną przekraczającą 73 proc. ceny nominalnej i dużym wolumenem obrotu. Twitter wart jest dziś więcej, niż platforma cyfrowa BSkyB z 11 mln lojalnych klientów, więcej niż Mark&Spencer i Sainsburys razem wzięte. A w świecie nowych mediów – więcej niż […]

listopad 4 2013

Czy można jeszcze zaufać Google i Facebookowi?

4 listopada 2013 r. Skojarzenie nowych mediów z globalną kontrolą stanowi największe – od czasu eksplozji bańki internetowej – uderzenie w wiarygodność firm tego sektora Ladar Levison, założyciel Lavabit, operatora kont e-mailowych zawiesza funkcjonowanie firmy. Woli zamknąć działalność, niż dostarczać służbom możliwość stałego i poza jakąkolwiek kontrolą monitorowania kont swoich klientów. Tymczasem Google, Facebook,Apple, Yahoo, Microsoft, AOL nie mają takich zastrzeżeń i […]

wrzesień 23 2013

„Test kart perforowanych”, Forbes

wrzesień 2013 r. Dlaczego nie chce Pan zrobić ze mną biznesu? To będzie świetny interes. Zarobimy i Pan i ja – słyszę bardzo często. Coraz częściej. Ale też coraz częściej zamykam się na takie propozycje, nawet wyglądające na bardzo intratne. Czuję, że to nie to, że pieniądze i relacje, które za nimi idą nie są […]

wrzesień 10 2013

Mistewicz: „Czy ktoś jeszcze traktuje związkowców poważnie?”, Forbes

10 września 2013 r. Żaden rząd po 1989 r. nie traktował związkowców poważnie. Ale też nie wygląda, by związkowcy siebie samych traktowali w ten sposób. Żaden rząd po 1989 r. nie traktował związkowców poważnie. Niezależnie, czy był to „robotniczy rząd AWS” czy „lewicowy gabinet SLD”. Komisje dwu, trój- i czterostronne, zapraszanie na rozmowy, debaty, a jednocześnie zgoda […]

lipiec 10 2013

„Biznes z Francuzami? Tylko w środę”, Forbes

lipiec 2013 r. 14 lipca tradycyjnie ogrody J.E. Ambasadora Republiki Francji w pobliżu Sejmu stają się istotnym miejscem letniego spotkania świata polityki, mediów i biznesu. To charakterystyczne, bo sposób osiągania biznesowego sukcesu w relacji z typowymi Francuzami jest wyższą szkołą jazdy. Szkołą, w której najważniejsze słowo brzmi: relacje. Można Francuzom proponować wspólne przedsięwzięcia, można do nich na […]

maj 20 2013

„Trzy wnioski Eryka Mistewicza po kryzysie w Wykop.pl”, Forbes

maj 2013 r. Pytanie, które warto sobie postawić przy okazji kolejnego już w ostatnim czasie kryzysu wizerunkowego w nowych mediach brzmi: do kogo należy treść pozostawiana na stronie serwisu przez uczestników społeczności, do społeczności czy do właścicieli serwisów. Odpowiedź wydaje się oczywista: do właścicieli serwisów. Przekonali się o tym uczestnicy społeczności Wykop.pl, gdy moderatorzy zaczęli […]

luty 28 2013

„Telewizja 2.0: brakuje Steve’a Jobsa”, Forbes

Luty 2013 r. Skrzynki telewizorów hybrydowych, smart-telewizorów umożliwiających podłączenie do nich Internetu są już w sklepach. Ale stoją niepodłączone. A sprzedawcy nie wiedzą, do czego mogą służyć, jak o nich opowiadać. Zabrakło Steve Jobsa. Tego, który rozumie, że najważniejsze są potrzeby człowieka. Nie inżynierów zachwyconych, że potrafią wyposażyć pilot do telewizora w kilkadziesiąt przycisków, że […]