Idziemy:
styczeń 27 2018
„Idziemy”, nr 51 (637), 17 grudnia 2017 r. Z Erykiem Mistewiczem, ekspertem marketingu politycznego, rozmawia Radek Molenda Mamy nowego premiera. Dlaczego Mateusz Morawiecki? Naturalna chęć wskazania przez Jarosława Kaczyńskiego sukcesora, następcy. Rok temu niekwestionowalnym i oczywistym sukcesorem był Andrzej Duda. To już przeszłość. Po rozejściu się prezydenta i prezesa PiS w kwestii tempa reformy wymiaru […]
marzec 24 2017
Nr 13 (599) z 26 marca 2017 r. Z Erykiem Mistewiczem, prezesem Instytutu Nowych Mediów rozmawia Radek Molenda – Mark Dekan, prezes niemiecko-szwajcarskiego Ringier Axel Springer, pisze do dziennikarzy mediów tego koncernu, by krytycznie odnosili się do działań polskiego rządu. Jak to nazwać? – To sytuacja całkowicie absurdalna. I nawet nie wiem co groźniejsze: interwencja […]
październik 9 2016
nr 38 (572) z 18 września 2016 r. Z Erykiem Mistewiczem rozmawia Ewelina Steczkowska. Media w Polsce przez długi czas opowiadały się po jednej stronie konfliktu politycznego i przyczyniły się do głębokiego podziału w społeczeństwie. Czy mogą dziś odegrać rolę w pojednaniu narodowym? Nie ma już w Polsce mediów takich, o których Pani myśli zadając to […]
sierpień 23 2013
34/2013 Z Erykiem Mistewiczem, konsultantem strategii marketingowych, szefem kwartalnika opinii „Nowe Media”, rozmawia Monika Florek-Mostowska – Dzisiaj Kościół jest na cenzurowanym. Duchownym stawia się najróżniejsze zarzuty – i prawdziwe, i fałszywe, często emocjonalne, a nie merytoryczne. Jaki mechanizm społeczny tutaj działa? – Elementów „wojny krzyżowej” a rebours jest wiele. Kościół, katolicy budzą się i zastanawiają się, […]
listopad 27 2011
27 listopada 2011 Z Erykiem Mistewiczem, konsultantem politycznym, autorem książki „Marketing narracyjny”, rozmawia Irena Świerdzewska – Jakie przesłanie do Polski, świata a może własnej partii kieruje premier prezentując nam taki nowy rząd? – Swoim expose premier przekazał światu: nie jesteśmy Grecją, nie mylcie nas z Węgrami, nie topimy się jak Włosi. Polska to stabilna gospodarka i wydolny system […]
lipiec 31 2011
nr 31 (308) z 31 lipca 2011 r. Rozmowa z Erykiem Mistewiczem – konsultantem politycznym, autorem strategii marketingu narracyjnego, współautorem „Anatomii władzy”. – Trybunał Konstytucyjny zakwestionował przepis o dwudniowych wyborach parlamentarnych. Kto na tym zyska, a kto straci? – Trybunał swoimi rozstrzygnięciami de facto ogłosił start kampanii wyborczej. Dowiedzieliśmy się, według jakich zasad będzie prowadzona, […]
sierpień 22 2010
nr 34 (259), 22.08.2010 Z Erykiem Mistewiczem, konsultantem politycznym, rozmawia Marek Krukowski – Jest Pan twórcą strategii marketingu narracyjnego. Na czym ona polega? – Żyjemy w świecie nadmiaru informacji. Atakują nas one zawsze i wszędzie. Nasz mózg nie jest w stanie ich przyswajać i przetwarzać. Stąd blokujemy się na nie, co stwarza wszelkiego […]