Polska:

listopad 16 2015

Mistewicz: Francja sparaliżowana, Europa bez liderów. Grozi nam scenariusz z książek Houellebecqa?

Mamy do czynienia z wojną cywilizacji, z atakiem na Europę, ale też z przebudzeniem się Europejczyków. Nie wiem tylko, czy europejska biurokracja będzie w stanie sprostać temu wyzwaniu – mówi Eryk Mistewicz, ekspert z zakresu marketingu politycznego, znawca problematyki francuskiej. Jestem w Zurychu, zaraz zacznie się konferencja marketingowców politycznych z całej Europy. Mieliśmy mówić o […]

maj 7 2012

„Dlaczego we Francji wygrał Hollande, czyli parę słów o marketingu politycznym”, Polska The Times

7 maja 2012 r. Nad Sekwaną zatriumfował polityczny marketing. To polityczni marketingowcy wykreowali wizerunek lidera francuskich socjalistów jako nowoczesnego kandydata – pisze z Paryża Eryk Mistewicz. Socjaliści – pamiętający porażkę Segolene Royal w 2007 r. (Sarkozy wygrał wówczas przewagą 53,06 proc. do 46,94 proc.) – sięgnęli w tych wyborach po amerykańskich doradców politycznych. Ekipa UMP […]

maj 4 2012

„Uwielbiam francuskie kampanie wyborcze”, Polska The Times

4-6 maja 2012 r. Uwielbiam francuskie kampanie wyborcze. Francuzi mają rację, mówiąc, że to oni wynaleźli demokrację. Potrafią ją, podobnie jak wino i sery, przygotowywać i prezentować najlepiej. W żadnym innym kraju nie ma takich emocji. Dowód? Frekwencja! Frekwencja bijąca rekordy świata. Frekwencja, o której mogą tylko marzyć topiący swoje kampanie w miliardach dolarów Amerykanie, […]

kwiecień 23 2012

„Mistewicz: Francuzi nie chcą rewolucji. Chcą lidera, który ochroni ich w czasie kryzysu”, Polska Times

23 kwietnia 2012 r. – Francuzi są wprawdzie rozżaleni rozrzutnym stylem prezydentury Sarkozy’ego, ale nie chcą wielkich zmian – mówił w dniu wyborów prezydenckich we Francji Eryk Mistewicz, specjalista od marketingu politycznego. Czy Francuzi chcą zmian? Nie postawiłbym takiej tezy. Francuzi czują niepokój wobec tego co się dzieje w Europie i w gospodarce. W czasie tego […]

sierpień 29 2011

„Kampania jeszcze się nie zaczęła”, Polska The Times

29 sierpnia 2011 Rozmowa z Erykiem Mistewiczem  – W PJN nie widać woli walki. Nie byłbym zdziwiony, gdyby pod koniec września komitet PJN się rozwiązał, nie odbierając PiS dwóch procent głosów i wzywając do głosowania na partię Kaczyńskiego – mówi ekspert marketingu politycznego Eryk Mistewicz w rozmowie z Anną Ziobro. Politolodzy zarzucili debacie PO – PSL […]

październik 8 2010

„W polityce brak miejsca dla klaunów”, Polska

Z Erykiem Mistewiczem rozmawia Witold Głowacki 8-10 października 2010 r. – Jeśli Berlusconi czy Sarkozy sięgają po ostre formy ekspresji, chcą zainteresować ludzi swoim przekazem, to dlatego, że mają coś ważnego do powiedzenia. Palikot mówi zaś tylko tyle, że wszedł na scenę i czeka na oklaski – mówi konsultant polityczny Eryk Mistewicz w rozmowie z […]

sierpień 27 2010

Narracyjna kotwica „Solidarności”, Polska

27-29 sierpnia 2010 r.   O tym, jaki powinien być pomysł na promocję Polski, jaką narrację o naszym kraju sprzedawać za granicą, z Erykiem Mistewiczem, konsultantem politycznym, autorem strategii marketingu narracyjnego, rozmawia Michał Karnowski   Jest Pan dumny z „Solidarności”? Jak większość Polaków. Z marketingowego punktu widzenia mit „Solidarności”, opowieść o skoku Lecha Wałęsy, to […]

lipiec 31 2010

„Ile kosztuje zdobycie jednego głosu w wyborach?”, Polska

31 lipca 2010 r. Wygrana w wyborach samorządowych musi kosztować. Ale same pieniądze to za mało. Trzeba jeszcze pomysłu – pisze w „Polsce The Times” twórca strategii marketingu narracyjnego Eryk Mistewicz.  Zdobycie jednego głosu w listopadowych wyborach samorządowych to wydatek od 0,5 do 7 zł. W całym kraju w puli kampanii samorządowej 2010 r. znajdzie […]

marzec 12 2010

„Jak Twitter demokratyzuje politykę i odbiera rząd dusz mass mediom”, Polska

12 marca 2010 r. Jeszcze niedawno polityka przypominała czary dla niewielkiej grupki wtajemniczonych. Zasady były proste, pełne ukłonów i politycznej poprawności. Pojawienie się tego komunikatora całkowicie zmieniło ekosystem obiegu informacji i odebrało kontrolę nad nimi politykom. I tak lider wygłaszał co parę miesięcy w parlamencie długą trzy-czterogodzinną mowę nazywaną np. orędziem o stanie państwa. Przemowa nasycona […]

styczeń 9 2010

„Polityka będzie opowieścią dla ludzi”, Polska

9-10 stycznia 2010 r. Z Erykiem Mistewiczem, specjalistą od marketingu politycznego, rozmawia Agaton Koziński To będzie rok opowiadaczy historii – mówi konsultant polityczny Eryk Mistewicz w rozmowie z Michałem Karnowskim  Stawiam tezę, że powołanie przez prezydenta Narodowej Rady Rozwoju w pełni inauguruje kampanię wyborczą Lecha Kaczyńskiego. Od pewnego czasu ludzie PiS i prezydenta pokazują, jak […]