Fakt:

sierpień 16 2012

„Mistewicz: Platformie nic się nie stało i nic się nie stanie”, Fakt

17 sierpnia 2012 r. Eryk Mistewicz, konsultant polityczny: Stawiam tezę, że ani Platforma Obywatelska ani Donald Tusk nie stracą na zawirowaniu z synem premiera, OLT Express i Amber Gold. Dlaczego? Po pierwsze, sposób zarządzania sytuacją kryzysową, jaka się zdarzyła pokazała autentyczną siłę Platformy. Znów, jak w poprzednich podobnych wypadkach, PO opowiada swoją historię poprzez rozłożenie poszczególnych elementów […]

maj 18 2012

„Mistewicz o sprawie Sawickiej: Każdy ma swoją opowieść”, Fakt

18 maja 2012 Beaty Sawickiej w przestrzeni publicznej nie ma i już raczej nie będzie – mówi ekspert od marketingu narracyjnego Z Erykiem Mistewiczem rozmawia Mikołaj Wójcik: Do tej pory w społeczeństwie królowała narracja o biednej posłance, którą zbałamucił przystojny agent, a która w dowód gorącego uczucia weszła w ciemne interesy z nim. Ale wczoraj […]

kwiecień 25 2012

„Agresja w polityce opłaca się wszystkim”, Fakt

25 kwietnia 2012  Eryk Mistewicz, konsultant marketingu politycznego: Nie zgadzam się z prezydentem Bronisławem Komorowskim utyskującym na upadek polskiej klasy politycznej. Nie bądźmy hipokrytami. Agresja, a nawet zwykłe chamstwo opłaca się wszystkim uczestnikom tego spektaklu. Po pierwsze, opłaca się politykom. To dzięki temu o nich się mówi, są rozpoznawalni, cytowani, powtarzamy sobie ich opowieści. Spośród […]

marzec 29 2012

„Show Rutkowskiego wyceniono na 60 milionów złotych”, Fakt

26 kwietnia 2012 r. Rutkowski pisze scenariusz i reżyseruje spektakl, a wszyscy inni są jego aktorami. A media dziękują za dobrze wyreżyserowane show – komentuje Eryk Mistewicz, konsultant strategii marketingowych. Eryk Mistewicz, konsultant strategii marketingowych: Piątkowa konferencja rodziców Madzi, każda poprzednia oraz cała historia, odkąd włączył się w nią pewien detektyw jest bardzo profesjonalnie prowadzona. Tam […]

listopad 3 2011

„Ziobro wbija w starca szpadę”, Fakt

3 listopada 2011   „Stać za starcem i czekać. Albo już teraz szybko wbić szpadę” – to głośny dylemat Nicolasa Sarkozy’ego stojącego za plecami Jacquesa Chiraca. I dylemat Zbigniewa Ziobro za Jarosławem Kaczyńskim. Sarkozy wyczekał swój czas, wbił szpadę – i zwyciężył. Dziś jest prezydentem i mentorem rządzącej Francją prawicy. Nadał formacji niezbędną energię. Opowieść […]

październik 19 2011

„Nie ma miejsca dla Brutusa”, Fakt

19 października  Emocje wewnątrz Platformy są po wygranych wyborach większe, niż były w trakcie kampanii między PO a PiS. Iskrzy – uważa Eryk Mistewicz, konsultant polityczny, autor książki „Marketing narracyjny”. – Prezydent zapowiedział orędzie przed expose premiera. Taka sytuacja ma miejsce pierwszy raz w historii III RP.  Jak to rozumieć? Prezydent da wytyczne rządowi? – Emocje […]

wrzesień 29 2011

„Napieralski walczył i przeżył, a to jest dla niego najważniejsze” , Fakt

29 września 2011 Eryk Mistewicz, konsultant polityczny, autor książki „Marketing narracyjny”: Wreszcie doczekaliśmy się w tej kampanii debaty z prawdziwego zdarzenia. Nie było dziennikarzy. Tylko oko w oko Jan Vincent Rostowski i Grzegorz Napieralski. Co pokazało, że być może dziennikarze są politykom zbędni do dobrej, mięsistej rozmowy. Dziennikarskie muchy, fochy, achy, wzruszanie ramion, wysmakowane bon […]

wrzesień 23 2011

„Tusk jak Elżbieta Jaworowicz?”, Fakt

23 września 2011 Telewizyjny objazd Donalda Tuska po kraju to oczekiwanie przez dużą widownię na wielką opowieść. Oczekiwanie z dnia na dzień coraz silniejsze. Kolejne mijane miejscowości i napotykane problemy są już nieco monotonne. Wciąż nie ma opowieści – mówi Eryk Mistewicz, konsultant polityczny, autor m.in. „Marketingu narracyjnego„ Nadal brak tych kilku sekund, które zadecydują o […]

sierpień 24 2011

„Tusk wcale nie musi być premierem” , Fakt

24 sierpnia 2011   PiS może wygrać. Ma zmobilizowany twardy elektorat. Wyborcy niezainteresowani polityką mogą zostać w domach. Ani się Kaczyńskiego już nie boją, ani nie będą dziękować rządzącym – mówi w rozmowie z Faktem Eryk Mistewicz, konsultant polityczny, autor strategii marketingu narracyjnego PO w ofensywie. To był weekend Platformy. Nie wierzą w korzystne sondaże?Eryk […]

marzec 28 2011

„Premier Tusk postąpił jak Sarkozy”, Fakt

28 marca 2011 r. To był bardzo dobrze zrealizowany show polityczny, jakiego dawno w Polsce nie widziałem. Donald Tusk podjął ofensywę marketingową. W ostatnim czasie widać to bardzo wyraźnie: debata Rostowski-Balcerowicz, wywiady i teksty szefa rządu w mediach, a teraz spotkanie z artystami. To pokazuje, że premier chce przekonać do siebie tych, którzy zaczynają odchodzić od […]