Nowe Media:
styczeń 16 2016
Wyd.5 „Kiedy agencje ratingowe interweniują zbyt późno, są atakowane, że nie przewidziały kryzysu. Kiedy reagują zbyt szybko, są oskarżane, że kryzys wywołują” – to zdanie Gunthera Capelle-Blanchard, wiceszefa Centrum Badań nad Przyszłością i Informacją (CEPII) wciąż powracało przy lekturze tej książki. Zaryzykuję: najważniejszej dziś lektury na temat wartości informacji w biznesie, wykorzystywania informacji, a przede […]
listopad 29 2015
wyd. 1 Gdy poszukiwałem prostego komunikatora, który zastąpiłby mi wysyłanie wielu SMS-ów, testowałem kilka wówczas istniejących systemów mikroblogowych. Współpracownicy Nicolasa Sarkozy’ego fascynowali się właśnie narzędziem, które ich szef podpatrzył u Baracka Obamy. W ten sposób, trzy lata temu, rozpoczęła się moja przygoda z Twitterem. Od tego czasu polecam ten serwis każdemu, kto chce być na […]
kwiecień 14 2014
Wyd.7 Jaki miałoby sens wydawanie pisma takiego, jak „Nowe Media”, zapraszanie najlepszych Autorów w Polsce, w Europie, na świecie, bardzo zapracowanych i kreatywnych ludzi, pisma pieczołowicie graficznie oprawianego dzięki przyjaciołom z „Le Figaro”, przygotowywanego i w wersji papierowej, i na tablety, na Kindle, na smartfony, gdyby nie towarzyszył temu głębszy zamysł animowania środowiska ludzi, którym […]
kwiecień 14 2014
Wyd. 6 Witam, nazywam się Aleksander Foks. W październiku rozpocząłem studia na kierunku Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Od samego początku postanowiłem podejść do sprawy w sposób poważny i zacząłem interesować się środowiskiem medialnym. Pierwszym tytułem, jaki przeczytałem, były „Nowe Media” – zrobiłem to jeszcze przed pierwszymi zajęciami na uczelni. Liczyłem, że zarówno przedmioty, jak i […]
kwiecień 14 2014
Wyd. 5 NOWE MEDIA to człowiek, nie technika. Człowiek jest dla nas najważniejszy. Komputer, smartfon, ekran taki czy inny jest tylko jego narzędziem. To technika powinna się dostosowywać do nas, nie odwrotnie. Na cóż terabajty produkowanych danych, jeśli jedynie topimy się w informacyjnym szlamie? Wpierw wiosłujemy przez morze informacji, coraz silniej i silniej, lecz w […]
styczeń 17 2014
„Gdzie mam zapłacić, aby moje zdanie zostało usłyszane? Dotychczas kierowałam pieniądze na reklamę w N., w G., w P., dostawałam w pakiecie rozmowę z prezesem i teksty o branży, takie jak sobie wymarzyłam. A teraz, gdy wszystko pada, gdzie i u kogo mam kupić zdolność komunikacji mojej firmy z otoczeniem, że powiem górnolotnie?” – pyta […]
grudzień 22 2013
Warto wziąć tę książkę w podróż i czytając – pokusić się na eksperyment: nie włączyć roamingu transferu danych w swoim telefonie po wylądowaniu. Pozostać jedynie przy telefonie takim, jakiego używaliśmy pięć-sześć lat temu, służącym wyłącznie do dzwonienia. Jordi Romanach, autor „Cyfrowej diety” jest absolwentem informatyki i reklamy na Universidad Autonoma de Barcelona, doradza w […]
grudzień 22 2013
Sébastien Vaas miał 14 lat, kiedy pojawił się Internet, 18 lat miał, gdy wszyscy wokół już z niego korzystali, 22 lata gdy nie wyobrażał już sobie życia bez sieci. Programista i autor stron internetowych czerpał korzyści z rozwoju nowych mediów. I nagle, w 2005 r., gdy zarządzał już solidną trzódką kontaktów, gdy kilka tysięcy osob fokusowało się […]
maj 12 2013
wyd. 3 Tak jak nie ma za darmo obiadów, tak nie ma darmowej poczty w internecie, nie ma darmowej wymiany zdjęć z przyjaciółmi, ani – także za darmo – możliwości opowiedzenia im swoich historii, a choćby i tego, gdzie teraz jesteśmy, co robimy. Ten tekst nie jest odkrywczy. Raczej zwraca uwagę na czas, w który […]
styczeń 10 2013
To jest tak poważna zmiana, że niewielu pojmuje jej skalę. Przecież wydawałoby się, że to tylko kolejne medium, kolejny rodzaj masowej komunikacji, nic więcej, nie ma potrzeby się tym martwić. Tak mówią ci, którzy przyrównują Internet do telewizji. Tak jak wcześniej telewizję przyrównywali do radia. A jeszcze wcześniej radio do gazet. Gazety do książek. Książki […]