Do Rzeczy:

maj 6 2018

„No i co z tego”

19/2014 Nie ma dziś afery, która mogłaby zaszkodzić polskiemu politykowi lub partii. Kolejna afera, która potrwa trzy-cztery godziny, może do wieczora. Ale już następnego dnia zostanie nadpisana przez następną aferę, uwikłanego w interesy obcego państwa wysokiego urzędnika, kolejnego pijanego polityka, sprzedajnego sędziego lub w ostateczności przez matkę-dzieciobójczynię. Za tydzień o sprawie, która dziś rozpoczyna wszystkie serwisy informacyjne […]

maj 5 2018

„Rzeczywistość falsyfikowana”

18/2014 55 proc. odwiedzających zatrzymuje się na stronie internetowej na mniej niż 15 sekund – obliczył Tony Haile analizując najbardziej popularne strony. Wyzwaniem staje się przytrzymanie uwagi. Sprawienie, aby czytelnik pozostał na stronie, a jeszcze lepiej aby przekazał znalezioną tam treść dalej. Za wszelką cenę. * * * Ta informacja przetoczyła się przez wszystkie polskie […]

maj 5 2018

„#25latwolności”

17/2014 Pierwsze 25 lat budowania kapitalizmu kończymy nad wyraz uroczyście. Po pierwsze, koncern Hewlett-Packard przyznaje się do wręczania w Polsce łapówek. Polskim urzędnikom wręczył 600 tys dolarów, ale wpłaca dobrowolną karę w Stanach Zjednoczonych, co zamyka sprawę. Po drugie, szef regionalny koncernu Glaxo przyznaje w BBC, że w Polsce płaci po 5 złotych lekarzom wypisującym […]

kwiecień 21 2018

„Nie ma czarnego PR”

16/2014 Przy okazji każdej kampanii wraca pytanie o czarny PR. Jedni są przekonani, że zostanie wobec nich zastosowany, inni chcą nim osłabić konkurentów. W Polsce nie doświadczyliśmy dotąd czarnego PR. To, z czym mieliśmy do czynienia, to słodka kizia-mizia. Nie były czarnym PR zdjęcia senatora zażywającego biały proszek w damskim przyodzieniu ani opublikowanie nagrań polityka, […]

kwiecień 7 2014

„Warszawa, miasto bez marzeń”

15/2014 Wieżę Eiffla zbudowano tak sobie, od niechcenia, aby pokazać, że można. Wystawy światowe, takie jak ta w Paryżu w 1889 r., służyły zachwytowi świata. Wieża Gustave’a Eiffela miała być symbolem nowej epoki. Nie było jeszcze wtedy plastiku w otoczeniu i w myśleniu. Sięgaliśmy gwiazd, mieliśmy marzenia. I Wielkie Projekty. Cofnęliśmy się. Brak dziś polityka, […]

kwiecień 2 2014

„Twitter nie wygra za was kampanii”

14/2014 Kolejni kandydaci chcą wygrać wybory europejskie, samorządowe, parlamentarne wykorzystując nowe media. Po pierwsze, nie mają zbyt dużo pieniędzy. Wiedzą już, ile kosztują billboardy, reklama telewizyjna, radiowa, prasowa i na portalach internetowych. I wiedzą, ile razy przekaz musi być powtórzony. Odbiorcy uodpornili się na ponad trzy tysiące przekazów atakujących ich zewsząd każdego dnia. Jest ich […]

marzec 26 2014

„Modlitwy człowieka mobilnego”

13/2014  Katolicy w nowych mediach radzą sobie coraz lepiej. Ich projekty zachwycają. Jezuici i dominikanie rywalizują w coraz lepszym wykorzystywaniu Internetu. Realizowane przez młodych księży projekty z zakresu nowych mediów są świetnie przemyślane, estetyczne i mądre. Aplikacja „Modliwa w drodze” przygotowana przez jezuitów zachwyca prostotą, estetyką wykonania, świetnym konceptem: połączeniem muzyki sakralnej z krótkimi tekstami z Ewangelii i […]

marzec 15 2014

„Ćwierć wieku Internetu”

12/2014 To wszystko miało być inaczej. Sieć miała łączyć pasjonatów, opowiadaczy dobrych historii, autorów genialnych zdjęć, mamy poszukujące remedium na alergie ich pociech, miłośników Hobbita, poszukiwaczy części starych motocykli, naukowców prowadzących badania biotechnologii na pięciu kontynentach, a po godzinach oceniających koleżanki z uniwersyteckich campusów. U swoich początków sieć była zdecentralizowana. Google wybił konkurentów stając się […]

marzec 11 2014

„Francja czeka na magika”

11/2014 Francją wstrząsnął nowy sondaż. Dominique Strauss-Kahn  jest najbardziej oczekiwanym następcą prezydenta Francois Hollande’a. Wskazało na niego 56 proc. respondentów, podczas gdy na Alaina Juppe’a 53 proc., Nicolasa Sarkozy’ego – 49 proc. i szefa MSW Manuela Vallsa – 48 proc. Wcześniej redakcja „Le Parisien” wychodziła z założenia, że seria katastrof wizerunkowych, oskarżeń o gwałt pokojówki […]

marzec 5 2014

„Walka o dominującą narrację”

10/2014 Nigdy jeszcze tak silnie w nowych mediach, szczególnie na Twitterze, nie toczyła się walka o postrzeganie wydarzeń. O Ukrainę, o to jak będzie odbierana w Europie. Opcja pierwsza to historia w makijażu i profesjonalnym oświetleniu. Młoda Ukrainka przekonuje na YouTube, że Ukraina chce do Europy. Pięć czy sześć milionów odsłon. Druga historia to historia […]