Do Rzeczy:

marzec 5 2013

„Prawica i celebryci”, Tygodnik Do Rzeczy

6/2013 Zadałem na Twitterze pytanie: @Eryk Mistewicz: Jak myślicie, dlaczego polska prawica nie ma swoich celebrytów? @Dekomunizator: Prawica zasadza się na tradycji, historii, konserwatyzmie. Celebryci  są ulotni, lgną do świateł i nowości. To się wyklucza. @Bukarolbu: Prawicowy elektorat nie potrzebuje ludzi znanych z tego, że są znani. @BieliskiAndrzej: Przypadłość nie tylko polskiej prawicy. Zdecydowana większość […]

luty 28 2013

„Sklep z cukierkami”, Do Rzeczy

Tygodnik „Do Rzeczy”, 5/2013 W marketingu zawsze najważniejszy jest pomysł,  później wykonawstwo, dopiero gdzieś na końcu produkt – najmniej ważny. Produktów jest bez liku. Prof. Eric Beinhocker z Harvardu szacuje, że dziś można nabyć w Nowym Jorku 10 miliardów (!) różnego rodzaju przedmiotów. I porównuje to do stanu sprzed 500 lat, gdy można było wybierać w ledwie 200 […]

luty 17 2013

„Pulitzer dla Sikorskiego”, Do Rzeczy

Tygodnik „Do Rzeczy”, 4/2013 Największy sukces nowych mediów w Polsce to dziś gazeta własna @SikorskiRadek – 100.000 czytelników! Nie to jest najważniejsze, że jest ministrem. Przecież tylu ministrów nawet nie zbliżyło się do jego wyniku. Ważniejsze, że kiedyś był dziennikarzem, reporterem, depeszowcem więc potrafi ważyć słowa, nasycić słowami maksymalnie uproszczony, krótki, porywający umysły komunikat. Ale też przygotowanie dziennikarskie nie […]

luty 13 2013

„Technoparówki: mord na wiarygodności”

3/2013 Było dziennikarstwo. Co je zniszczyło? Może to inwazja na Irak, gdy wojskowi dostarczali stacjom telewizyjnym hurtowo zrealizowane zawczasu filmy z desantu, łzawe historie dzieci (mówiących płynnie po angielsku) i zdjęcia nieistniejących arsenałów broni chemicznej, a stacje telewizyjne bezrefleksyjnie przekazywały je widzom? Może wchodzenie wydawców na giełdę. Gdy właściciel stacji TV jest jednocześnie właścicielem stadionu, […]

luty 8 2013

„Dziennikarz w świecie 2.0”

2/2013 Kim powinien być? Jakie role pełnić? I czy w ogóle jest jeszcze potrzebny? Po pierwsze, dziennikarz w świecie nowych mediów będzie organizatorem przestrzeni, moderatorem dyskusji – wszystkich ze wszystkimi. To on będzie zapraszał i zachęcał do wypowiadania się ludzi, we wszelkich możliwych przestrzeniach komunikacji. Tak, bardziej to funkcja „Community Managera”, niż dziennikarza, jakiego kształcą […]

luty 1 2013

„Jeśli mam płacić za informację…”

1/2013 Po co mam wydawać pieniądze na newsy, jeśli jest ich tyle, że mam ich po dziurki w nosie? Jeśli mam płacić, to za kogoś, kto przeprowadzi mnie przez to bagno. Przelecę wraz z nim ponad wystawionymi w wodzie łbami krokodyli, które tylko czyhają, aby wciągnąć nas w odmęty informacyjnego chłamu. Jeśli mam płacić, to […]