Do Rzeczy:

lipiec 24 2013

„Kolumbowie bezwartościowej epoki 2.0”, Tygodnik Do Rzeczy

26/2013  „Nie, nie nie! Nie kształćmy informatycznych młotków, lecz ludzi mających mózgi interdyscyplinarne, twórcze, nieschematyczne! Informatyczny młotek nie oglądał „Czasu Apokalipsy”, nie rozumie mitów, nie rozumie potrzeb człowieka. Dlatego jego aplikacja, projekt który wyprodukuje nadaje się tylko do śmieci!” – napisałem po wpisie Katarzyny Hall, byłej minister edukacji narodowej, która zafascynowana jest inicjatywą Ministerstwa Administracji […]

lipiec 15 2013

„Dziennikarska żebranina”

25/2013 Zakazać. Zablokować. Wyżebrać. Opodatkować. Na inne pomysły ratowania mediów w Europie trudno już dziś liczyć. Dziennikarze we Francji mają coraz ciekawsze pomysły na ratowanie swego zawodu.Nie szukają sposobów, jak oczarować odbiorców, aby ci wrócili do nich uznając ich profesjonalizm i wiarygodność, lecz idą na skróty: nie w czytelnikach, widzach, słuchaczach szukają sprzymierzeńców, ale we władzy. Niedawno zażądali, aby […]

lipiec 9 2013

„Dziesięć wniosków ze sprawy Snowdena”

24/2013 1.     Sprawa Snowdena – który ujawnił, że Amerykanie w samych tylko Niemczech kontrolują 500 mln maili, rozmów i SMSów – obnaża dziś sposób, w jaki świat 1.0 kontrolować chce świat 2.0. Jak dzięki korporacjom świata nowych mediów takim jak Google czy Facebook świat władzy, polityki i pieniądza uzyskał dostęp do wszystkiego, co wpisujemy w […]

lipiec 1 2013

„Mój telewizor jest bezużyteczny”, Tygodnik Do Rzeczy

23/2013 Telewizory w naszych domach mają coraz większe ekrany, są nam jednak coraz mniej potrzebne. Ot, choćby, dlaczego mój telewizor pokazuje mi reklamę kaszki dla niemowląt? Przecież to nie ma żadnego sensu… Albo po co prognoza pogody dla Ciechocinka, jeśli jestem w Warszawie, a wieczorem wybieram się do Krakowa? Dlaczego mój telewizor nie pokazuje mi […]

czerwiec 24 2013

„Polski Instytut Antypolskich Filmów”, Tygodnik Do Rzeczy

22/2013 Wszyscy opowiadają siebie – poprzez swoje historie. Rozumieją, że kto opowie przeszłość, ten zapanuje nad przyszłością. I nie chodzi tu tylko o ten jeden niemiecki serial,  który pokazała TVP, ale o dwadzieścia straconych lat. Od dwudziestu lat nie dbamy o swoją historię, nie tworzymy własnych narracji, zezwalamy, aby opuszczoną przez nas przestrzeń zajmowali inni. […]

czerwiec 20 2013

„Dziennikarze nie są już politykowi potrzebni”, Tygodnik Do Rzeczy

21/2013 Nie rozumiem dziennikarzy stojących w deszczu przed Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. Przecież nikt do nich nie wyjdzie. Nawet jeśli zobaczą wyjeżdżającą limuzynę i w podnieceniu zaraportują, że ze spotkania z premierem „wyjechał z piskiem opon samochód Sławomira Nowaka”, to i tak nie jest to prawda. To i tak nadal nic nie wiedzą.  Kiedyś rozstawiali […]

czerwiec 13 2013

„Twitter – przekleństwo rządzących”, Tygodnik Do Rzeczy

20/2013 Bezrobocie wśród młodych ludzi, dane Eurostatu: Hiszpania 56,4%, Portugala 42,5%, Włochy 40,5%. I dla porządku Polska: 27,6%. Nie trzeba mieć profesury z historii wybuchu rewolucji, aby rozumieć znaczenie tych danych. To może być Tunezyjczyk, któremu zakazano sprzedaży warzyw na targu. Albo buńczuczny, działający w porozumieniu z lokalną władzą deweloper zamieniający park na centrum handlowe […]

czerwiec 2 2013

„Listy bez pośpiechu”, Tygodnik Do Rzeczy

19/2013 Znalazłem perwersyjną przyjemność w pisaniu listów do X. Wcześniej byliśmy jak nakręceni; niekończące się dyskusje na temat wszystkiego. Wszystkimi dostępnymi środkami: przez SMS, Twitter, Google Plus, Instagram, Linkedin, Skype. Dyskutować, kreować, rozpakowywać wzajemne pomysły. Dwa miesiące przerwy i po ważnej dla przyjaciela operacji pierwszy niespieszny mail. Trzy, cztery akapity. Jak na szybkie błyski – […]

maj 29 2013

„Aby wygrywać, twórz własne zasady”, Tygodnik Do Rzeczy

18/2013 Tego świata nie ma. Ten świat trzeba dopiero zbudować. Kto zajmie pierwszy stanowisko, wypowie kluczowe zdanie, zaprezentuje produkt łączący jeszcze niewypowiedziane potrzeby z prostotą – ten wygrywa.                                                        […]

maj 20 2013

„Dekalog nowych mediów”, Tygodnik Do Rzeczy

17/2013 1.     Czytelnik (odbiorca) jest najważniejszy. Jest ważniejszy od reklamodawcy, biznesu,  polityków. To Czytelnik, widz, słuchacz, nabywca Twojej aplikacji, Twojego serwisu płaci Tobie swoim czasem, zaangażowaniem. To na nim musisz się skupić. Odwracając kolejność i szukając, jak przede wszystkim zaspokoić oczekiwania reklamodawców albo polityków, idziesz donikąd, zostajesz w świecie nowych mediów sam. 2.     Rób to, […]