Forbes:

luty 26 2016

„Jak zesnapchaciłem Twitter”

26 lutego 2016 Od pewnego czasu eksperymentuję z Twitterem używając go tak, jak inni używają Snapchata czyli publikując krótkie sytuacyjne „błyski”, które odzwierciedlają myśli, uwagi do rzeczywistości, niosą odnośniki do ważnych miejsc w sieci (np. istotnych w tym momencie dla mnie i moich sieciowych przyjaciół tekstów), a następnie po kilku minutach, czasami po dwóch-trzech godzinach, […]

sierpień 24 2015

„Twitter nie lubi dróg na skróty”

marzec 2015 Twitter to dziś najtrudniejsze do użycia, niebanalne narzędzie świata nowych mediów.  Bez dróg na skróty. Na Twitterze nie ma śmietnika, jaki panuje na Facebooku. Nie ma zgiełku, ścisku, atakujących to z jednej to z drugich reklam, przekrzykujących się marketerów próbujących za wszelką cenę naszą uwagę. Panuje wręcz sterylna czystość. Czysty i prosty jest […]

luty 17 2015

Od „płać, aby przeczytać” do „zapłać, aby być przeczytanym”

20 stycznia 2015 r. Nastały czasy, w których tekstów jest tyle, że przeciętny człowiek nie jest już w stanie przeczytać wszystkiego. Nie zdziwiłbym się, gdyby nadawcy wiadomości musieli zacząć płacić odbiorcom, aby ci łaskawie poświęcili im swój czas – pisze Eryk Mistewicz  „Pisanie non-profit nie interesuje mnie” – odpisał młody człowiek na propozycję, że jego […]

listopad 2 2014

„Na kogo głosować?”

28 października 2014 r. Na ludzi piszących książki. Dają oni gwarancję używania ładnych słów, zachowania dyscypliny dyskursu, rozmów i debat na poziomie. Aby napisać, muszą dużo przeczytać, wiedzą więc o świecie więcej, niż przeciętny wyborca. We Francji nie zaprasza się ludzi do stacji telewizyjnych, aby zabierali czas innym swoimi przemyśleniami, jeśli w tym sezonie nie opublikowali żadnej książki. […]

październik 19 2014

„Te wakacje należą do nowych mediów”

Sierpień 2014 I to nie dlatego, że wyłączamy telewizory, nie sięgamy po gazety, a wiedzę o tym, co w otaczającym nas świecie i u przyjaciół, czerpiemy z internetu, z którym łączymy się ze smartfonów. Nowe media zdystansowały w te wakacje wakacje tradycyjny marketing, media, reklamę i PR. A przynajmniej solidnie je zawstydziły Gdyby za akcję […]

czerwiec 23 2014

„Dekalog dobrych projektów”

Czerwiec 2014 r. 1. Pomyśl, czego tobie potrzeba, a czego nie możesz znaleźć w tym, co jest na rynku. Wymyśl, rozrysuj, jakie to „coś” ma być, jak ma działać. Opowiedz sobie produkt tak, jakbyś opowiadał go przyjacielowi. Jeśli jest to aplikacja lub strona, rozrysuj całość działania. Skup się na istocie, odrzuć rozpraszacze, nie wchodź w […]

maj 26 2014

„Unia nie opowiedziała Europy Europejczykom”

26 maja 2014 Trzęsienie Ziemi? Czerwona kartka dla elit? Niebezpieczeństwo wybuchu społecznego w Europie? Nie. Taki jest rezultat braku opowiedzenia Europy Europejczykom, pogłębiania się nierówności społecznych, coraz gorszej edukacji, tabloidyzacji mediów, oddzielania się elit od wyborców. Arystokracja rozumu Europy stanęła przed poważnym wyzwaniem. Nie dziwią mnie rezultaty wyborów do Parlamentu Europejskiego. Po pierwsze, były to wybory niedługo po tym, gdy instytucje europejskie pokazały, […]

maj 18 2014

„Otwórzmy sieci Wi-Fi”

maj 2014 Warto wspierać świat nowych technologii, nowych mediów nie tylko deklaracjami, lecz czynem. Pierwszy krok? Chociażby otwarcie sieci Wi-Fi we wszystkich tych miejscach, które są finansowane z pieniędzy publicznych. Przyjęcie jako zasady działania państwa. Jestem pod wrażeniem niedawnej wizyty w Helsinkach. Przejście obok każdego z obiektów administracji państwowej czy samorządowej, obok każdego urzędu, teatruFo, szkoły, […]

maj 1 2014

„Dobre praktyki instytucji publicznej na Twitterze”

kwiecień 2014 Coraz więcej firm, instytucji publicznych, miast w Polsce buduje swój własny kanał komunikacji na Twitterze, w najszybciej rozwijającym się dziś serwisie mikroblogowym. Jak stworzyć tam skuteczne narzędzie komunikacyjne? 1. Nie zalewamy spamem. Jednym z częstych błędów jest pomylenie Twittera z kanałem RSS i generowanie ciągłego potoku informacji. Trzy-cztery wpisy dziennie o tym, co […]

marzec 12 2014

„Śmierć CV”

12 marca 2014 r. Żądanie CV od kandydatów świadczy o tym, że nie warto z takim pośrednikiem lub w takim miejscu ubiegać się o pracę Cirruculum Vitae to jeden z tych dokumentów, które produkowane na metry mają dać wrażenie ubiegającym się o pracę, że zrobili wszystko, aby tę pracę zdobyć. Wysłali wszędzie, odpowiedzieli na każdą […]